A megtéréstől a sziklaszilárd bizonyosságig

2023. június 28. 16:50

Szent Péter és Szent Pál – a két apostol jelleme és története teljesen eltér, mégis mindketten példát adhatnak.

2023. június 28. 16:50
null
Ádám Rebeka Nóra

Hosszú éveken át kitartóan dacoltam Istennel…, de szerencsére ő nálam is kitartóbb volt. Megtértem. Akkor úgy éreztem, életem egyik legnehezebb döntése szívből kimondani: legyen meg a te akaratod. Nem az enyém, a tiéd! Most már tudom, ez csak a nulladik lépés volt. Hiszen amellett, hogy ezt a döntést minden egyes nap meg kell hozni, elkezdődik egy út, ami talán még a dac és az önzés jegének áttörésénél is nehezebb: a hitben járásé. A hit útja „soha nem séta a parkban, hanem megerőltető, néha fáradságos” – fogalmazott egy évvel ezelőtt Ferenc pápa.

Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?

Összesen 52 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Augustus1
2023. július 03. 13:21
Miután a látomása volt, amiben egy lepedőben leeresztettek elé mindenféle tisztátalan állatot, és hallotta, Isten azt mondja neki, egyél. És amikor tiltakozik, akkor mondja neki Isten azt, amit idéztél.
Válasz erre
0
0
tailor
2023. július 02. 18:43
Az Úr nem az alkalmasokat hívja, hanem az elhívottakat teszi alkalmassá.
Válasz erre
4
0
tartarossz.blog
2023. július 02. 13:54
Ha valaki Saul-Pál útját akarja követni és el akar jutni eme megtérést eredméynező megszólítottságig, egyszerű dolga van, üldöznie kell a keresztényeket és akkor megszólíttatik, tehát ha valaki a keressztények Istenének hitéhez akar megtérni, előtte a híveit üldöznie kell könyörtelenül egészen addig amíg meg nem szólítattik az égből, eszerint istent megszólítani provokációval sokkal hamarabb megtörténik, mint imával és böjttel.
Válasz erre
1
4
tartarossz.blog
2023. július 02. 11:17
A hit puszta önzés, az egoról szól, arról hogyan próbálja menteni magát az ember egy fiktív vagy a hite által ráerőltetett téves büntető-istentől vagy isten-felfogástól. Nyilván a hit nélkülieknek sem lehet a transzcendenst száműzni a fejükből, de attól még hogy elfogadja valaki, hogy ez egy teremtett-kreált világ, ne mfeltétlenül kell elfogadni a teremtőjének az abszolút jóságát vagy bármely vallás tanítását amit állít ezekről. A vallásosságban a haszonelvűség van leginkább jelen, sokszor észrevehetetlenül szubtilis formákban, ami nem más mint az egoizmus szublimációja. Az ókori rómaiak is integráltak számos elő-ázsiai kultuszt, vallást a görög mitológián kívül, ebben az az önzés nyilvánult meg, hogy így látták biztosítottnak Róma magasabb szintű védelmét, a "cserekereskedelem" ott van ezekben a formákban, az állam megadja a tisztelet a kultusznak vagy vallásnak, cserébe pedig transzcendens jellegű védelmet kap, a tisztelet a kultusz sokszor nem más mint elnyerni a kegyeit egy istenségnek, ezáltal védelmét megszerezni a védendő közösség számára ergo kiengesztelni lásd Ószövetség. Funkcionalitásában a vallás és vallásosság gyakorlása nyilván a transzcendens vagy természetfeletti vonatkozási körein kivül egy társadalomban közös totemet képez, a kulturális totemféltést vagy ismert vallási-kulturális jelképeink elveszésének pánikszerű totemféltését és félelmét láthatjuk a migránsokkal szembeni félelmekben is manifasztálódni. Ennek a félelemnek az oka az általunk generációkon át megszokott kulturális-társadalmi biztonság határköveinek meginogása, pl a kereszt egy ilyen totem.
Válasz erre
2
3
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!