A megtéréstől a sziklaszilárd bizonyosságig

2023. június 28. 16:50

Szent Péter és Szent Pál – a két apostol jelleme és története teljesen eltér, mégis mindketten példát adhatnak.

2023. június 28. 16:50
null
Ádám Rebeka Nóra

Hosszú éveken át kitartóan dacoltam Istennel…, de szerencsére ő nálam is kitartóbb volt. Megtértem. Akkor úgy éreztem, életem egyik legnehezebb döntése szívből kimondani: legyen meg a te akaratod. Nem az enyém, a tiéd! Most már tudom, ez csak a nulladik lépés volt. Hiszen amellett, hogy ezt a döntést minden egyes nap meg kell hozni, elkezdődik egy út, ami talán még a dac és az önzés jegének áttörésénél is nehezebb: a hitben járásé. A hit útja „soha nem séta a parkban, hanem megerőltető, néha fáradságos” – fogalmazott egy évvel ezelőtt Ferenc pápa.

Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?

Összesen 52 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Augustus1
2023. július 03. 13:21
Miután a látomása volt, amiben egy lepedőben leeresztettek elé mindenféle tisztátalan állatot, és hallotta, Isten azt mondja neki, egyél. És amikor tiltakozik, akkor mondja neki Isten azt, amit idéztél.
tailor
2023. július 02. 18:43
Az Úr nem az alkalmasokat hívja, hanem az elhívottakat teszi alkalmassá.
tartarossz.blog
2023. július 02. 13:54
Ha valaki Saul-Pál útját akarja követni és el akar jutni eme megtérést eredméynező megszólítottságig, egyszerű dolga van, üldöznie kell a keresztényeket és akkor megszólíttatik, tehát ha valaki a keressztények Istenének hitéhez akar megtérni, előtte a híveit üldöznie kell könyörtelenül egészen addig amíg meg nem szólítattik az égből, eszerint istent megszólítani provokációval sokkal hamarabb megtörténik, mint imával és böjttel.
tartarossz.blog
2023. július 02. 11:17
A hit puszta önzés, az egoról szól, arról hogyan próbálja menteni magát az ember egy fiktív vagy a hite által ráerőltetett téves büntető-istentől vagy isten-felfogástól. Nyilván a hit nélkülieknek sem lehet a transzcendenst száműzni a fejükből, de attól még hogy elfogadja valaki, hogy ez egy teremtett-kreált világ, ne mfeltétlenül kell elfogadni a teremtőjének az abszolút jóságát vagy bármely vallás tanítását amit állít ezekről. A vallásosságban a haszonelvűség van leginkább jelen, sokszor észrevehetetlenül szubtilis formákban, ami nem más mint az egoizmus szublimációja. Az ókori rómaiak is integráltak számos elő-ázsiai kultuszt, vallást a görög mitológián kívül, ebben az az önzés nyilvánult meg, hogy így látták biztosítottnak Róma magasabb szintű védelmét, a "cserekereskedelem" ott van ezekben a formákban, az állam megadja a tisztelet a kultusznak vagy vallásnak, cserébe pedig transzcendens jellegű védelmet kap, a tisztelet a kultusz sokszor nem más mint elnyerni a kegyeit egy istenségnek, ezáltal védelmét megszerezni a védendő közösség számára ergo kiengesztelni lásd Ószövetség. Funkcionalitásában a vallás és vallásosság gyakorlása nyilván a transzcendens vagy természetfeletti vonatkozási körein kivül egy társadalomban közös totemet képez, a kulturális totemféltést vagy ismert vallási-kulturális jelképeink elveszésének pánikszerű totemféltését és félelmét láthatjuk a migránsokkal szembeni félelmekben is manifasztálódni. Ennek a félelemnek az oka az általunk generációkon át megszokott kulturális-társadalmi biztonság határköveinek meginogása, pl a kereszt egy ilyen totem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!