Nem nagyon megy az Index.hu-nak ez a Budapest dolog

2023. január 17. 20:04

Karácsony Gergely
Facebook
2019 óta csökkent az autósok által a dugókban elvesztegetett órák száma, ami szép eredmény.

„Nem nagyon megy az Index.hu-nak ez a Budapest dolog. Tegnap egy cikkben összekeverték a Főpolgármesteri Hivatalt és a Főváros Kormányhivatalát, ma pedig Bukarestet keverték össze Budapesttel. A nagyvárosok közlekedését összehasonlító nemzetközi elemzésben sikerült a budapesti adatokat összekeverni a román főváros adataival. Sebaj!

Legalább felhívták a figyelmet erre az elemzésre, amiből egyébként kiderül, hogy 2019 óta Budapesten CSÖKKENT az autósok által a dugókban elvesztegetett órák száma, ami szép eredmény, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ez a csökkenés a Lánchíd és az M3-as metró felújításával párhuzamosan következett be.”

Nyitókép: Földházi Árpád

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 68 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A kovid miatt csökkent!

Vajon hogy lehet ilyen 'adatokat' előállítani? Kik azok, akik éveken keresztül nap mint nap ugyanazokban az idősávokban, ugyanazokon az utakon stopperrel mérik a dugókban töltött időt? Ilyet senki se csinál. Akkor pedig ez valami ezer fős telefonos kérdőív lehet, amit úgy lehet manipulálni, ahogy akarják, de ha nem, akkor sem ad összehasonlítható hiteles adatokat. Minél tovább töprengek rajta, annál nyilvánvalóbb, hogy ez egy humbug, ilyen 'mérést' nem lehetséges végezni. 'Brit tudósok' szintű hülyítés, és ezt egy főpolgármester komolyan veszi.

2019 óta az autósok már nem elvesztegetik, hanem statisztika szerint hasznosan töltik a dugóban az időt. Egyszerű.

Nem nagyon megy Kalácsonynak ez a Budapest dolog.

Hát ez nagyon misztikusan hangzik. Azt még el is hinném, hogy egy ideje beépíthető az autók elektronikájába valami bizbasz, amely valamilyen műholdas kapcsolaton keresztül adatokat ad a helyzetükről. De hogy 150 ország félmilliárd járművében lenne ilyen, ez meseszerű. A 'mobiltelefonoknak' és a szervereknek kiépített hálózata van ehhez, mert az a funkciójuk, hogy egymással kapcsolatba lépjenek. Az autóknak nincs ilyen funkciójuk. Miért fektetnének ebbe pénzt az autógyártók? És miért kellene hatalmas számítógépes kapacitásokat arra lekötni, abba befektetni, hogy az autók folyamatos mozgását eltárolják? Azért, hogy idióta polgármesterek villoghassanak értelmetlen adatokkal?

Annak értelmezéséhez, hogy mi a 'dugó', valóban minden jármű adatára szükség lenne és külön programot kellene ráeresztgetni erre a végtelen adatbázisra, különben hogy különböztetnék meg a parkolást a forgalomban állástól. Úgyhogy ezt a vizsgálatot csak olyan módon tudom valószerűen elgondolni, hogy bizonyos, erre a célra felkészített és megfigyelt autótípusok mozgásából próbálnak elemzéseket készíteni. Ez így mintavételes eljárás, az ezzel járó korlátokkal, de így is sokkal több, mint amit el tudtam képzelni.

Egyébként azért sem adok hitelt a Budapestre előállított adatnak, mert a vizsgált időszakban óriási dugók voltak a városban és az autók száma is ugrásszerűen nőtt. Az utóbbit statisztikák is alátámasztják és a személyes megfigyeléseim is, azon a hatalmas városszéli lakótelepen, ahol naponta átszállok tömegközlekedésre.

Azzal tisztában vagyok, hogy a számítógépes rendszer adatokat gyűjt rólam, ám amit eddig ebből érzékeltem, az sokkal primitívebb ennél az 'orwelli' leírásnál. Azt is régóta tudjuk, hogy a mobiltelefonok mozgását rögzítik és ezt használják pl. nyomozások során. Az én zsebemben ugyan nincs ilyen, de elhiszem, hogy a zsebszámítógépek követési rendszerei többet tudnak a korábbiaknál, de azt a leírásodból sem értem, honnan tudnák, hogy a masinád gyalogol vagy dugóban autózik, esetleg tüntikézik valahol. Most őszintén: tudod, hogy pontosan hogyan, mit gyűjtenek és miként szelektálják az adatokat, mert valami hasonlóval foglalkozol, vagy csak olvastál róla és elképzeled?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés