Harmincéves villamosokat vehet a főváros

2021. június 18. 17:21
Közben az új, korszerű, klimatizált CAF-villamosok május 18-án lejárt opciójából egyetlen darabot sem hívott le a BKK.

Elfogadta Karácsony Gergely főpolgármester Tüttő Kata főpolgármester-helyettes előterjesztését, amelyben használt német villamosok beszerzését javasolta a fővárosnak – értesült a Világgazdaság. A tervek szerint három ütemben összesen 35 darab, Frankfurtban eladósorba került kötöttpályás jármű érkezik a budapesti tömegközlekedésbe mintegy 7,7 milliárd forintért.

A BKV bízik benne, hogy tudnak majd alkudni a 220 milliós darabárból

A BKV bízik benne, hogy a Frankfurti Közlekedési Vállalat (VGF) hajlandó lesz tárgyalni a honosítási és szállítási költségekkel együtt 220 milliós darabár mérsékléséről.

A Siemens-Düwag alacsony padlós villamosok 1993-as, illetve 1997-es gyártmányúak,

tehát a főváros 25-30 éves szerelvényeket vesz, amelyek ráadásul nem klimatizáltak – igaz, ennek utólagos beszerelése műszakilag lehetséges.

A korszerűbb villamosokból nem kért a főváros

A városvezetés járműbeszerzési döntése azért is különös, mert éppen a hetekben derült ki, hogy az új, korszerű, klimatizált CAF-villamosok május 18-án lejárt opciójából egyetlen darabot sem hívott le a BKK forráshiányra hivatkozva – jegyzi meg a gazdasági portál.

További részleteket itt olvashat.

 

Nyitóképünk illusztráció. Fotó: RALF HIRSCHBERGER / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP

Összesen 208 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nagyon nem örülök, de elég, ha megnézzük azt, hogy hány 10 éves vagy öregebb használt autót hoztak be az országba. ( Kocsiparkunk átlagéletkora úgy 15 év lehet.) Ezeket a villamosokat valószínűleg vas áron vettük, újat meg nem adnak annyiért. A buszaink között is sok a használt, igaz pofásan néznek ki és azért jobbak, mint a 30 éves Ikarusok.

Szerintem vegyék meg a bkk leselejtezett villamost. Nem kell a németekhez járni a kenőpénzért.

Az én Corollám még idősebb és kifejezetten örülök annak, hogy bár van benne LCD, de nem érintőképernyős, hanem hagyományos módon irányítható.

Én még emlékszem az un. "hannoveri villamosokra" is, amelyeket valamikor 2000-s években vettek használtan. A 3-s vonalán jártak, így gyakran találkoztam velük, nem voltak túl kényelmesek.

Azzal, hogy sok cégnek itt van a bejelentett központja, még nem a főváros termeli meg a GDP nagy rését. Gondolod, hogy a jövő évi választáson a vidékiek Karácsony sirámai szerint fognak szavazni?

Nem hiszem hogy egy német villamossal baj lenne.

A lókaki jó lesz a méhlegelőre. Csak oldalt kell hányni.

Gonoszkodom! Pár napja itt a Mandin láttam a kispesti Ady Endre úton kisiklott, modern CAS villamost. Elképzelhető, hogy a pálya állapotához vesznek villamost? Megnéztem a frankfurtit, ez egy rövid, háromkocsis valami, ami valószínűleg eldöcög olyan pályán is, ahol a CAS már nem...

Indultak is a 2013-s tenderen a Siemensek, de árban nem bírták a versenyt a spanyolokkal és a Skodával. Végül a kicsit drágább ajánlatot tevő CAF nyer orrhoszzal a Skoda előtt, persze pereskedés után.

Milyen munkahelyek vannak Budapesten, milyen cégek? A 4,5 millió munkahelyből hány munkahelyet kéne Budapesten elhelyezni, hogy a GDP nagyobb részét itt termeljék meg?

Hát, a 30 éves villamosban kicsit öregecske. Még frankfurtiban is. Ki milyen polgármestert választ, annak élvezi a döntéseit (mindegy, csak nemorbán, nemtarlós), csak az a baj, h. az a majdnem azonos számú, aki NEM erre a nagy rakás szerencsétlenségre szavazott, az szintén.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés