Az A-Híd Zrt. újíthatja fel bruttó 26,75 milliárd forintért a Lánchidat

2021. január 18. 17:51
A hírt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jelentette be.

A közlemény szerint a két végleges ajánlatot benyújtó szereplő, az A-Híd Zrt. és a Strabag Általános Építő Kft. minden szükséges igazolást beadott, így ajánlataikat érvényessé nyilvánították. A bíráló bizottság végül az A-Híd Zrt. pályázatát nyilvánította győztesnek, amit a BKK igazgatósága hétfői ülésén elfogadott. A döntést lehetővé tette, hogy a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén módosította a híd felújításáról szóló engedélyokiratot, illetve a főváros és a BKK között fennálló megvalósítási megállapodást. Az utóbbi döntéssel biztosították a még hiányzó fedezetet – tették hozzá, azzal együtt, hogy a híd felújítása bruttó 26,75 milliárd forintból valósulhat meg.

A bruttó ár a nyertes nettó ajánlati ár mellett az ilyenkor kötelező 10 százalékos tartalékkeretet, a jogszabályok által előírt műszaki ellenőri, valamint egyéb költségeket (hatósági díjak, független labor, szakértői díjak) és az áfát is tartalmazza – közölték. „A Fővárosi Önkormányzat a kormányzati megszorító intézkedések ellenére is előteremtette az eljárás eredményessé nyilvánításához szükséges további bruttó 3,5 milliárd forintot, így már csak a Magyar Kormány által ígért, de mind a mai napig meg nem kötött támogatási szerződés hiányzik, amely lehetővé tenné a felújítás megkezdését” – hangsúlyozták a BKK közleményében.

Mint írták, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa tavaly október 15-ei ülésén megerősítette, hogy támogatja a 6 milliárd forint támogatási keretösszeg felhasználását a Lánchídra, egyúttal felkérte a kormányt azon intézkedések megtételére, amelyek biztosítják a fővárosi források felhasználását követő támogatás kifizetését a kivitelező vállalkozói szerződés utolsó szakaszának teljesítéséhez. „A munkálatok elkezdése tehát a kormány tavaly februárban tett ígéretének betartásától függ, azonban a Fővárosi Önkormányzat elkötelezett a híd felújításában, ezért mai döntésével abban az esetben is biztosítja a felújításhoz szükséges teljes fedezetet, ha a támogatási szerződés aláírása elhúzódna” – emelték ki. Közölték azt is, a szerződéskötésre az eredményhirdetést követően – figyelembe véve a jogszabály moratóriumra vonatkozó előírásait is – legkorábban január végén kerülhet sor. Ennek megfelelően a felújítási munkálatok elkezdése február végén, míg a műszaki átadás-átvételi eljárás, a munkálatok befejezése 2023 őszére történhet meg.

A felújítás során a híd 18 hónapig a forgalom elől teljesen elzárt munkaterület lesz, a nyertes ajánlattevő által elkészített és a mérnök részéről munkakezdés előtt jóváhagyott ütemterv alapján – áll a BKK közleményében.

Az A-Híd Zrt. Lánchíd-projektben betöltött szerepéről korábban ebben a cikkben számoltunk be.

(MTI)

Címlapképen: Tüttő Kata (MSZP) a főpolgármester-helyettesi kinevezése után alig két héttel az A-híd rendezvényén. Forrás: A-Híd Zrt. oldala (https://www.ahid.hu)

Összesen 119 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Már régen megmondta a kormány, hogy a felújítás vége felé fogja uralni a pénzt. Nyugodtan elkezdhetik a felújítást. Ha a fővárosnak megvan rá a saját pénze, miért kéri előre az állami támogatást?

De nem történt semmi

Szerintem is jogos.

A Strabag befürdött egy másik Duna híd lehajtó rendszerének bővítésébe/felújításába, azóta is reparálják ( gondolkodtak a többéves a tenderekből való kizáráson is). így logikus az A-Híd választása, egyébként is benne voltak a Margit hídban. Legalább van némi tapasztalatuk a régi nagy Duna hídakkal.

Logikusnak látszik, de úgy tünik nem volt ennyire részletes a terv. Az ITM szerint kivitelezési hiba történt mert nem a megfelelő sarú típust választották. ( Hárosi híd)

Remélhetően a Híd, magyar cég, 100%-ban.
Ha így van, nincs ezzel semmi gond, feltéve, hogy tudja hozni azt a megkérdőjelezhetetlen MAGAS SZÍNVONALÚ MUNKAVÉGZÉST, ÁRBAN, MINŐSÉGBEN, amit pl. Mészáros Lőrinc cégei az elnyert közbeszerzési munkáknál EDDIG 100%-OS MINŐSÉGGEL - ez az Európai Unióban is RITKASÁG!! - hoztak, hoznak.

Megnéztem az oldalt. Ők csinálták a Megyeri hidat is:
https://www.origo.hu/auto/2009..
(ugye ekkor még az Origo az Index vetélytársa volt)

https://hvg.hu/velemeny/200901..

Ki nem fizetett alvállalkozók, nem teljesített ígéretek elkerülőutakról, zajcsökkentésről. Nagyjából ugyanezt várom most is az A-hídtól.

Azon se lepődnék meg, ha elszállnának a költségek, amit persze a főváros az utolsó fillérig kérdés nélkül ki is fizet, a négyes metró mintájára. Ilyen alapon még akár kevesebbért is vállalhatták volna, mint 2019-ben, a baráti sajtó úgyis ezt az összeget hozza le a főcímben, hogy utána a többiről már mélyen hallgassanak.

Annyira masszívan fideszes, hogy az Mszp-Szdsz házikedvence volt az előző ciklusban.
Ha már a Fideszhez akarunk kötni valakit, aki fel tudná újítani a Lánchidat, az a Közgép.

Persze. Ugyanolyan báb, mint amilyen Demszky volt - emlékszem, amikor Demszky egy csomót trükközött, hogy legyen végre egy Audi A6 Allroad szolgálati autója, miközben ugye a névtelen, senki által nem ismert háttéremberek évi százmilliónál kezdenek - ők zsebből vesznek ennél sokkal drágább autókat.

Különösen, ha a projekt már eleve ezzel a céllal jött létre...

Most vették jegyzékbe a változtatást ( alagút nélkül). Nem csipkedte magát a főváros.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés