Az Adidas se tudta megmenteni a Reebokot

2020. december 15. 12:08
Az Adidas nem zárja ki azt, hogy eladja amerikai székhelyű leányvállalatát.

Az Adidas német sportcikkgyártó konszern vizsgálja, hogy milyen stratégiai lehetőségei vannak a Reebok márkát illetően. Az Adidas hétfőn közölte, hogy az új ötéves stratégiája meghatározására irányuló tervezés részeként felmérik az alternatívákat a Reebok vonatkozásában. A stratégiai lehetőségek között szerepel úgy a Reebok értékesítése, mint a megtartása is.

A végleges döntést március 10-én hozzák nyilvánosságra, amikor hivatalosan ismertetik a vállalat új stratégiáját.    

A bajorországi központú Adidas 2006-ban vásárolta meg 3,8 milliárd dollárért a Reebok 100 százalékos tulajdoni hányadát azzal a céllal, hogy hazai földön szálljon küzdelembe az ősrivális Nike-val. A Reebok azonban 2018-ig veszteséges maradt, és a talpra állás elhúzódása miatt a befektetők folyamatosan szorgalmazták, hogy az Adidas szabaduljon meg tőle.    

Az Adidas 2016-ban indította el a Reebok pénzügyi szanálási programját, és a tervezettnél két évvel korábban, már 2018-ban nyereségessé vált a bostoni székhelyű vállalat. A novemberben közölt idei harmadik negyedéves beszámoló szerint az Adidas márkából származó bevételek 2 százalékkal, míg a Reebok-termékekből származó bevételek 7 százalékkal csökkentek.    

Elemzők szerint a Reebok vonzó célpont lehet magán befektetési vállalatok vagy más kisebb, ugyancsak az amerikai piacra igyekvő sportszergyártók számára. Az Adidas 1,48 százalékos pluszban, 287,50 eurón zárt hétfőn a frankfurti tőzsdén, kedd délelőtt pedig 0,10 százalékos pluszban, 287,80 eurón jegyezték.

(MTI)

Összesen 5 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés