Sokakat érintő probléma miatt fordult Szentkirályi Alexandra Lázár Jánoshoz
A közlekedők érdekében kért segítséget a Fidesz budapesti elnöke.
Polics József azt mondta, a felszabaduló belvárosi területeken komplex fejlesztést hajtanak végre, az önkormányzat szabadidős tevékenységek végzésére alkalmas területet akar létrehozni.
Nyitóképünk archív: a Komló és Sásd között közlekedő vonat közlekedik Komló belterületén. Fotó: MTI/Kálmándy Ferenc
A Baranya vármegyei városban nem számolják fel a vasutat, hanem a vasútállomást – amely egy zsákvágány vége –, a belvárosból áthelyezik a belterületen lévő, most is működő állomásra, és a belvárosi, építészeti, illetve gazdasági élénkítés szempontjából értékes területeket bevonják a város működésébe – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Polics József Komló újraválasztott polgármestere.
A napokban számos hír jelent meg arról, hogy a szaktárca felszedetné a komlói vonalról a síneket, de a település vezetője szerint csupán hangulatkeltés folyik a vasútvonal bezárásáról. „Mindössze arról van szó, hogy
visszamegyünk 4,5-5 kilométert a városon belül, és kintebb helyezzük a pályaudvart, oda, ahova jelenleg is helyi autóbuszok közlekednek”
– mondta el az újraválasztott polgármester, aki közölte, miután a vonalon visszaáll a személyszállítás, a vonathoz igazodóan fogják a helyi tömegközlekedés menetrendjét is módosítani.
A felszabaduló belvárosi területeken komplex fejlesztést hajtanak végre, az önkormányzat szabadidős tevékenységek végzésére alkalmas területet akar létrehozni, emellett egy új parkoló kialakítását is tervezik. „Egy igazi belvárost akarunk létrehozni, ahol van egy kis tó, játszótér, illetve hasznosítanánk a MÁV volt iroda- és állomásépületét is, amelynek a lebontásával kapcsolatban szintén fals információk jelentek meg. A valóság az, hogy a felújított házat nem akarjuk lebontani” – jelentette ki a politikus. Polics szerint a vonal jelentőségét korábban az adta, hogy
ezen keresztül szállították a település környékén kitermelt szenet Dunaújvárosba, emellett pedig a Komlón dolgozó munkások is a vasúton keresztül érkeztek a gyárakba.
Ma a vágány végén csak egy kődöntő maradt. Emellett pedig itt van az általános iskola, az óvoda, a templom, a bíróság és az ügyészség épülete is, tehát egy olyan csomópontban van a kődöntő, ami méltatlan a mellette lévő közintézményekre nézve is.
A polgármester arról is beszámolt, hogy a komlói önkormányzat a kormány támogatásával megépített egy elkerülő utat, amely a városon kívül megy, és ahol el tudják szállítani a kőbányából származó követ, így az sem igaz, hogy a belvárost rövidesen elárasztják a kőszállító kamionok.
Polics elmondta, a minisztériumnak bármikor lehetősége lesz visszaállítani a személyforgalmat a komlói vonalon, azonban a vasúti személyszállítás jelentősége az ipari létesítmények bezárása után lecsökkent, ugyanis
a rendszerváltás előtt 16 ezer ember dolgozott a település bányáinál, akik közül ezer utazott vasúton.
A településen továbbra is a foglalkoztatás az egyik legnagyobb probléma, ezért az ipari vágányok helyén felszabaduló további négyhektárnyi területen folytatják a gazdaságélénkítést, és a munkahelyteremtés szempontjából kiemelt beruházásokat fognak végrehajtani.