Ugyanis a Molnár Judit szerint „nagyon sok cég reagált elbocsátásokkal a Covid miatt kialakult helyzetre, és voltak munkavállalók, akikben megrendült a bizalom, és nem akarnak többet a turizmusban dolgozni”.
„Molnár Judit szerint a legtöbb járat egyébként időben elindul, bár tény, hogy az elmúlt hetekben több eset is történt, amikor extrém hosszú várakozásnak voltak kitéve az utasok” – olvasható a lap cikkében.
„Ezért is érdemes mindig felkészülten utazni, feltöltött mobiltelefonnal, elegendő folyadékkal és pénztartalékkal még a hazaútra is” – teszik hozzá.
Mit mond az utazási jogi szakértő?
„Salamon András utazási jogi szakértő szerint a járatkésések Magyarországot – geopolitikai okok miatt – jobban érintik más európai országoknál” – olvasható a Szabad Európa kapcsolódó cikkében. Mint a lap cikkéből kiderül:
egyrészt a háború miatt nem járnak a repülők Ukrajna felett, emiatt megnövekedett a magyar légteret használó gépek száma. Másrészt „a jemeni húti lázadók miatt a legtöbb, Kínából rendelt áru nem tengeri, hanem légi úton érkezik Európába. Az elmúlt években emiatt a magyar légtérben is megnövekedett a légi tehergépek száma” – idézi a lap a jogászt.
Mint a Szabad Európa írja: „Salamon András azt tanácsolja az utasoknak: gondolják meg, hogy a drágább, hagyományos légitársaságokat választják, vagy a gyakrabban késő fapadosokat. Emellett mindig legyen megfelelő mennyiségű készpénz nálunk, mert nem minden esetben állnak helyt a légitársaságok, van, amikor késés vagy járattörlés esetén kifizetik a szállást, de sokszor előfordul, hogy csak utólag térítenek.”
A szakértő szerint ugyanis:
ha a a légitársaság hibája miatt késik több mint három órát a repülő, az utasok követeljék a kártérítést.”
„Az elmúlt években a magyar békéltető testület nagy gyakorlatot szerzett az ilyen fogyasztóvédelmi ügyekben. Az eljárás ingyenes és viszonylag gyors, sőt háromszázezer forint alatti összeg esetén a légitársaságokon végrehajtható a békéltető testület határozata a megítélt kártérítés tekintetében” – idézi a lap a jogászt.