Nekünk az utazók biztonsága az első!

2023. július 21. 22:43

10 mellékvonalon augusztus 1-től kicseréljük a közlekedési eszközöket.

2023. július 21. 22:43
Lázár János
Lázár János
Lázár János
Facebook

„Nekünk az utazók biztonsága az első! 
10 mellékvonalon augusztus 1-től kicseréljük a közlekedési eszközöket. A régi, elavult vasúti szerelvények helyett új, légkondicionált buszok fognak közlekedni. Az útvonalak a régiek, az eszközök újak: állomástól állomásig, gyorsan, kényelmesen és biztonságosan elviszünk mindenkit!”

Kapcsolódó vélemény

undefined

Vitézy Dávid

Facebook

Idézőjel

Ideje lenne az államszocializmusból örökölt „egy az ország, egy a MÁV” logika helyett az utasok érdekeire fókuszálni.

Nyitókép: Mandiner / Földházi Árpád
 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
CsakOlvas
2023. július 22. 20:15
Osztap_Bender: "A dolgok első látásra viccnek is felfoghatók, de várhatóan ez az ápolt lehet Orbán valamikori utóda." Nem mind arany, ami fénylik. Hiába nevezed Lázárt "ápoltnak", a megemlített téma nagyon is valós problémákat rejt, ha nem tudod, úgyis hiába magyaráznám. Pusztán a rossz kommunikáció nem szünteti meg a probléma lényegét, legfeljebb mankót ad egyeseknek. Erre jobban kellene a Lázárnak figyelni, pont azért, mert mindenki mást szemezget belőle ugyanabból a tálból.
Osztap_Bender
2023. július 22. 20:05
A történetet már azt hiszem 1972-ben elkezdte papírra vetni Moldova György. Az "Akit a mozdony füstje megcsapott" könyve óriási siker volt. Már abban a könyvben is kitért az oktalan, idióta mellékvonal bezárásokra, megszüntetésekre, a pályák felszedésére. Ez az oszlopos barom azt az irányt követi. Jobb nekünk egy Leopard tank, mint egy mellékvonali kis szerelvény. Jobb nekünk egy szaros helikopter, mint a pálya karbantartása. ugyanis mindkettő sokkal több jattal (szebb nevén jutalékkal) jár, mint a vasú üzemeltetése. (Szakértelmére jellemző A Hódmezővásárhelyre ráerőszakolt "tramtrain" hatalmas sikernek nevezett kudarca.) Arra hivatkoznak, hogy kevés az utas? Akkor pusztítsák ki az összeset, mindjárt tiszta lesz a helyzet. Sem vonat, sem busz, sem sínpálya, sem országút nem szükséges. Helyettük veszünk például a Dunára egy anyahajót. A dolgok első látásra viccnek is felfoghatók, de várhatóan ez az ápolt lehet Orbán valamikori utóda.
Oldalkosár
2023. július 22. 16:04
Őszintén szólva nem tudom mi lehet a megoldás. Van egy, a kormány által is képviselt cél: kell a vasút Európába. De hogyan? A MÁV szétbontása, a vasúti közlekedés működtetésének egyfajta regionálissá tétele jelenthetne megoldás, de kis forgalmú, gazdaságtalan vonalakat ki fogja működtetni? Kell a vasút, de gazdaságosan és fenntarthatóan. Na erre kellene ötlet, megoldás.
Oldalkosár
2023. július 22. 16:03
A "csörgős" és "bézés" hátországgal a Fidesz sem törődött. Mert egyszerűen nincs elegendő utas, hogy ezeket a vonalakat gazdaságosan lehessen működtetni. Pénznyelő. Pedig ott is emberek élnek, munkába és iskolába kívánnak eljutni. Csak nincsenek elegen ahhoz, hogy a MÁV-nak nevezett monstrumnak megérje figyelnie rájuk. Mert nem kimondva, sőt titkolva: de a gyurcsányi idők és a Kóka-féle gazdasági szempontok 2010 óta is érvényesülnek. A 2010-es kormányváltás után nagy dérrel-dúrral újranyitottak egy csomó bezárt vonalat (nem mindet), de a piaci törvényszerűségek könyörtelenül hatnak azóta is. A legtöbb harmadrendű vonalon jó esetben napi két(három) pár vonat közlekedik. Fenntartják a látszatot, hogy ez a kormány a 2010 előtti elődjeivel ellentétben fenntartja a vasutat. És most ezzel a látszattal is szembemegy a vasútért felelős Lázár minapi bejelentése.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!