Őrizetbe vették a szállodahajó kapitányát

2019. május 30. 22:18

A 64 éves odesszai lakost – kihallgatását követően – őrizetbe vették és előterjesztést tettek letartóztatása indítványozására.

2019. május 30. 22:18

A szerdai dunai hajóbalesettel összefüggésben a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) nyomozói gyanúsítottként hallgatták ki a szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát – közölte a rendőrség csütörtök este az MTI-vel.

A BRFK közleménye szerint a fővárosban, a Margit híd magasságában a Dunán május 29-én 21 óra 5 perckor egy személyhajó és egy szállodahajó ütközött, a személyhajó drámai gyorsasággal elsüllyedt. A személyhajón a hatóságok rendelkezésére álló utaslista szerint összesen 35 ember tartózkodott, 2 ember magyar állampolgár – a hajó személyzete –, valamint 33 dél-koreai állampolgár. A balesetet követően a mentésben résztvevők hét embert kimentettek a vízből, és további hét ember holttestét találták meg – valamennyien a Koreai Köztársaság állampolgárai.

A vízi baleset körülményeinek tisztázása érdekében a BRFK igazságügyi hajózási nautikai szakértő bevonásával nyomozást rendelt el. A nyomozók szemlét tartottak, tárgyi bizonyítási eszközöket foglaltak le. A nyomozás során beszerzett személyi és tárgyi bizonyítékok alapján felmerült a személyre szóló megalapozott gyanú, ezért a szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát a nyomozók halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés veszélyeztetése miatt gyanúsítottként hallgatták ki. A 64 éves odesszai lakost – kihallgatását követően – őrizetbe vették és előterjesztést tettek letartóztatása indítványozására.

A kutatásban közreműködők a 9-11 kilométer/óra sebességgel áramló vízben és Duna teljes Lánchíd alatti magyar partszakaszain továbbra is mindent megtesznek az eltűntként kezelt 21 személy felkutatása érdekében – írta a BRFK.

Dél-koreai turisták esti sétahajózáson vettek részt a Dunán Budapesten idegenvezetőikkel. Hajójuk - fedélzetén 33 dél-koreai turistával és a kéttagú magyar személyzettel – egy nagyméretű luxushajóval ütközött össze és elsüllyedt a Margit hídnál. A balesetnek eddig hét halálos áldozata van.

Az ORFK korábban azt közölte, hogy a Viking Sigyn hajó „svájci illetőségű céghez tartozik”.

(MTI)

Összesen 158 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
fakutya Bobber
2019. május 31. 20:57
A céget Torstein Hagen alapította Szentpéterváron, mint Viking River Cruises-ot 1997-ben. Hagen a McKinsey és a Co. tanácsadójaként részt vett, aki segített a Holland America Line túlélésében az 1973-as olajválságban , majd a Royal Viking vezérigazgatója Az 1980-as évek elején a vonal az orosz magántőke-piacokon tette a pénzt, majd egy holland hajózási társaságban megvásárolta a 90-es évek közepén meghiúsult ellenőrző részesedést, majdnem csődbe ment. Ebben az időben segített néhány orosz oligarchát egy hajózási társaság megvásárlásában, és cserébe értékesítettek neki olcsón 4 folyami hajóhajót, amelyek Viking alapító flottája. 2000-ben a Viking megvásárolta Európában a KD River Cruises-t , amely összesen 26-ra tette a Viking flottáját, így a világ legnagyobb folyami hajózási flottájává vált. A vállalat felújította a hajókat, és célzottan az idősebb észak-amerikaiak demográfiai célját tűzte ki célul. az edzőtermek és a medencék hiánya, valamint a szabványosítás is maximalizálta a hajók által elhelyezett emberek számát és a Viking nyereségét. [4] [1] A vállalat ebben az évben is együttműködött az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban működő értékesítési ügynökökkel, és megnyitotta saját értékesítési irodáját Kaliforniában. [1] A következő évben felvette az első marketing cégét, Észak-Amerikára összpontosítva. [1] A vállalat 2004-ben bővült Kínába Jangce- hajókirándulásokkal. [5] 2007-re 23 hajót üzemeltetett Európában, Oroszországban és Kínában. [1] 2009-ben a Viking hibrid dízel-villanymotorokkal rendelkező hajókat használt, amelyeket a vállalat becslések szerint 20% -kal kevesebb üzemanyaggal használ, mint a hagyományos motorok. [6] 2011-ben a vállalat új növekedési fázist tervezett, kezdve a Public Broadcasting System Masterpiece Színházának szponzorálására, és ötéves időszak alatt tervezi, hogy 40 hajóját új, "longship" tervezéssel egészíti ki flottájába. [1] [7] A longship design maximalizálta az utasok kapacitását az íj és a folyosók átrendezésével. [8] [9] 10 hajót kerestek 2013-ban, és a 16 hajó, amelyet 2014-ben két nap alatt kereszteltek, Guinness World Records könyve volt . [10] [11] 2013-ig a vállalat mintegy 400 millió dollárt költött a marketingre a közvetlen levelezés, a televízió, az internet és a kereskedelmi marketing révén. [4] 2013 májusában a vállalat a Viking Cruises nevet módosította, mivel bejelentette a Viking Ocean Cruises, a kis, óceánjáró hajók megosztását. [12] 2017-ig a vállalat üzemeltetési központja Svájcban , Bázelben volt, marketing központja pedig Los Angelesben, Kaliforniában volt . 2016-ban Hagen a Viking Cruises 23% -át eladta a TPG Capitalnek és a Kanadai Nyugdíjpénztári Befektetési Tanácsnak, összesen 672 millió dollárért. https://www.forbes.com/profile/torstein-hagen/#3f839073342a Itt befigyel egy Abramovich is. Véletlen volt ez a baleset?
Sulammit
2019. május 31. 18:59
A képért küldtem, nem a szövegért. Azt már megbeszéltük, nemigaz?
békalepcse
2019. május 31. 18:13
Teljes pontossággal így van! Ennél nagyobb kölcsönhatást elérni már tankönyvi eset lenne. Nagyon nagy valószínűséggel ez az eset bele fog kerülni a jövő hajózási tankönyveibe, mint szélsőséges példa.
békalepcse
2019. május 31. 17:54
A nyomáshullám előre hatoló mértékét a lapos orr kialakítás fokozza, tehát a nyomáshullám jóval előrébb keletkezik és.sokkal erösebb, mint bármilyen más hajóorr kialakításnál. Tehát a kommenttárs felvetése akkor lenne igaz, ha hegyes orrkialakítású hajóról lenne szó. Ott a nyomáshullám a hajótestet alig előzi meg az is inkább nyújtott vé alakban követi a hajótestet. A nyomáshullám csökkentésére találták ki a bulba orrkiképzést.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!