Dale Carnegie az üzleti könyvek irodalmának egyik, ha nem egyenesen legnagyobb szerzője. Több évtizedes munkásságát annak szentelte, hogy minél jobban megismerje az emberek viselkedésére ható tényezőket, és egyszerű, mindenki számára könnyen elsajátítható praktikákat adjon a személyes kapcsolatok kialakítására, fejlesztésére és ezen keresztül az üzleti eredmények javítására. Életművének megkoronázása a sok kiadást megélt Sikerkalauz sorozat, melynek első kötete a Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket című könyve. Carnegie írása időtlen bölcsességeket tartalmaz, melyek felbecsülhetetlen értéket képviselnek. Ezt hangsúlyozta a könyv megjelenése kapcsán John. D. Rockefeller is, a történelem egyik legnagyobb üzletembere: „Az emberekkel való bánásmód képessége éppen olyan megvásárolható árucikk, mint a cukor vagy a kávé. Én pedig többet fizetek ezért a képességért, mint bármi másért a világon.”
Mutass őszinte érdeklődést mások iránt!
Carnegie könyvének talán legfőbb alapvetése, hogy minden ember elsősorban saját magával, a saját életével van elfoglalva. Mindenki nagyon szeret magáról beszélni, saját sikereiről áradozni vagy éppen átmeneti nehézségeiről panaszkodni. A lényeg csak annyi, hogy legyen valaki, aki meghallhatja. Éppen ezért rendkívül gyorsan kivívják mások szimpátiáját azok, akik képesek őszintén érdeklődni mások felől, kíváncsiak, mi történik éppen a másik fél életében. „Két hónap alatt több barátot szerezhetsz, ha őszintén érdeklődsz mások iránt, mint két év alatt, ha arra törekszel, hogy mások érdeklődjenek irántad” – vallja Carnegie. A könyv szerint nem véletlenül kaptunk két fület és csak egy szájat,
a hallgatás ugyanis aranyat ér, beszéljen helyetted inkább a partnered.
Éppen ezért veszélyes, amikor valaki csak beszélni tud, ráadásul csak magáról tud beszélni. Carnegie szerint ugyanis „azok, akiket embertársaik nem érdekelnek, a legnagyobb nehézségekkel küzdenek az életben, és a legnagyobb akadályt jelentik mások számára. Minden emberi balsiker tőlük származik”.