Magyar Péter megint túlálmodta magát, képzelgései egy Netflix-sorozatba valók
A messiás újabb rögzülése az, hogy Orbán Viktor Elon Musk segítségével akarja megnyerni a 2026-os országgyűlési választásokat.
Még olyan műszaki pályán is, amilyen a mérnököké: az egyén anyagi eredményeinek körülbelül 15 százaléka írható a technikai tudás javára, és mintegy 85 százalék az emberi érintkezés technikájában mutatott ügyességnek köszönhető. De mégis, hogyan tudunk megnyerni másokat a saját céljainknak? Miért tudnak egyesek sokkal könnyebben és gyorsabban kapcsolatot teremteni idegenekkel? Tényleg befolyásolják személyközi kapcsolataink anyagi sikereinket? Dale Carnegie könyve többek között ezekre keresi és adja meg a választ.
Dale Carnegie az üzleti könyvek irodalmának egyik, ha nem egyenesen legnagyobb szerzője. Több évtizedes munkásságát annak szentelte, hogy minél jobban megismerje az emberek viselkedésére ható tényezőket, és egyszerű, mindenki számára könnyen elsajátítható praktikákat adjon a személyes kapcsolatok kialakítására, fejlesztésére és ezen keresztül az üzleti eredmények javítására. Életművének megkoronázása a sok kiadást megélt Sikerkalauz sorozat, melynek első kötete a Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket című könyve. Carnegie írása időtlen bölcsességeket tartalmaz, melyek felbecsülhetetlen értéket képviselnek. Ezt hangsúlyozta a könyv megjelenése kapcsán John. D. Rockefeller is, a történelem egyik legnagyobb üzletembere: „Az emberekkel való bánásmód képessége éppen olyan megvásárolható árucikk, mint a cukor vagy a kávé. Én pedig többet fizetek ezért a képességért, mint bármi másért a világon.”
Mutass őszinte érdeklődést mások iránt!
Carnegie könyvének talán legfőbb alapvetése, hogy minden ember elsősorban saját magával, a saját életével van elfoglalva. Mindenki nagyon szeret magáról beszélni, saját sikereiről áradozni vagy éppen átmeneti nehézségeiről panaszkodni. A lényeg csak annyi, hogy legyen valaki, aki meghallhatja. Éppen ezért rendkívül gyorsan kivívják mások szimpátiáját azok, akik képesek őszintén érdeklődni mások felől, kíváncsiak, mi történik éppen a másik fél életében. „Két hónap alatt több barátot szerezhetsz, ha őszintén érdeklődsz mások iránt, mint két év alatt, ha arra törekszel, hogy mások érdeklődjenek irántad” – vallja Carnegie. A könyv szerint nem véletlenül kaptunk két fület és csak egy szájat,
Éppen ezért veszélyes, amikor valaki csak beszélni tud, ráadásul csak magáról tud beszélni. Carnegie szerint ugyanis „azok, akiket embertársaik nem érdekelnek, a legnagyobb nehézségekkel küzdenek az életben, és a legnagyobb akadályt jelentik mások számára. Minden emberi balsiker tőlük származik”.
Légy tapintatos és ügyes, és mindent elérsz
„Adj lehetőséget a másik embernek, hogy fontosnak érezze magát. Az emberi természet lényege az elismerés utáni sóvárgás” – hivatkozik William James szavaira a szerző. Carnegie több fejezetet szentelt annak, hogy rámutasson az emberek azon vágyára, miszerint fontos számukra az elismerés. Talán mindennél fontosabb. Hasonló a helyzet az együttérzéssel is: az embereknek rendkívül fontos, hogy ne csak egyetértsenek, de együtt is érezzenek velük. A közös hullámhossz megteremtésének egyik további kiváló módszereként azt említi például, hogy jegyezzük meg mások nevét és mindig így köszöntsük őket. Ezzel biztosan rokonszenvet váltunk ki belőlük. „Jegyezd meg, hogy minden ember számára az
anyanyelv legédesebb és legfontosabb szava: a saját neve!”
Kiváló ötleteket meríthetünk a könyvből azzal kapcsolatban is, hogy hogyan tudjuk saját ötletünknek megnyerni a sikeréhes, célorientált és egyébként saját útjukat járó embereket. Az önérzetes embereknél biztos módszer ugyanis a versengés, ha a másokon való túltevés vágyára igyekszünk hatni. E szerint ha bárkivel el akarunk végeztetni valamit, versenyre kell ösztönöznünk. „A verseny az, amit minden sikeres ember szeret: lehetőség az önmegvalósításra, értéke bizonyítására, a kiemelésére, a győzelemre” – hangsúlyozza Carnegie.
Dale Carnegie könyve életkortól, érdeklődéstől és szakmától függetlenül mindenki számára ajánlott olvasmány. Nem véletlenül foglal el stabil helyet a bestseller üzleti könyvek örökranglistájának élmezőnyében, még az első kiadás óta eltelt több, mint száz év után is.
Felhasznált szakirodalom:
Dale Carnegie (2008): Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket. Bagolyvár Könyvkiadó