Karinthy Frigyes négy nappal a halála előtt adott, soha meg nem jelent interjúja bukkant fel 86 év elteltével
A 22 éves, kezdő újságíró cikke az író halála miatt nem került nyomtatásba.
De a városvezetés más szakma. Interjú.
„Sok szót szentel Demszky Gábornak, pedig ez csak egy interjúban elhangzó felvetés volt, és egyetlen párt sem kapott az alkalmon. Ellentétben Puzsér Róberttel, aki mögé beállhat néhány párt. Róla mi a véleménye?
Ön kérdezett, én csak válaszoltam. Egyébként Demszky keresett már meg pártot, én pedig inkább védem, hiszen mindenki látja, mi a helyzet. Kedvelem Puzsér Róbertet. Ő a saját szakmájában profi, magam is néztem a műsorait. De a városvezetés más szakma.
Arról, hogy van egyetlen egy programpontja, amelyet úgy gondol végrehajtani, hogy kiadja az utasítást, aztán a többi nem érdekli, csinálják meg, nos, erről egy anekdota jut eszembe. A patkány elmegy panaszkodni a bagolynak: »Te, olyan rossz a PR-om, mit csináljak?« A bagoly azt mondja: »Legyél inkább mókus, és szeretni fognak.« A patkány visszakérdez: »De hogy csináljam ezt?«. Mire a bagoly: »Ezzel hagyj békén, részletkérdésekkel nem foglalkozom.«
Puzsér Róbert megnyugodhat, hogy nem ő lett a patkány megfelelője az anekdotában.
Dehogynem ő, hiszen pont erről beszéltem. Ne mondja, hogy nem értette.
De erről a bizonyos Sétáló Budapest koncepcióról mi a véleménye?
Amit bejelentett, az nem koncepció. Koncepciónak azt nevezik, ha valaki a kitűzött célt a várható hatások, következmények elemzésével együtt számítással alapozza meg. Itt ez nem történt meg. Ez inkább egy vágy.
De magáról az elképzelésről mi a véleménye, hogy több sétálóutca, kevesebb vagy egyetlen egy autó se legyen a belvárosban?
Puzsér Róbert ennél erősebbet mondott ugyan, de az a helyzet, hogy mi is akarjuk, én is akarom, a realitás keretei között. Elő kell venni a 2009-es programomat, amelyben benne volt a sétálóutcák kiépítése, az autós forgalom fokozatos mérséklése a műszaki, gazdasági feltételek függvényében.
De ha ezzel tud kampányolni 2018-ban egy ellenzéki jelölt, abból arra lehet következtetni, hogy az elmúlt két ciklusa alatt nem nagyon valósult meg ebből a tervéből semmi.
Nem, erre nem lehet következtetni. A félig tele, félig üres pohár esete. Inkább érdemes megnézni, mennyi minden valósult meg! Az autómentesítésnek vannak nagyon komoly műszaki és pénzügyi feltételei. Először is be kell fejezni a hármas metrót, de a fővárosnak számos sürgős feladata is van: egyéb kötelezettségvállalásokat sem lehet egyszerűen félretolni. Aztán a jelenlegi jogszabályi környezet sem tesz lehetővé ilyen egyszemélyes főpolgármesteri utasítást. Szóval ez aranyos, kedves ötlet Puzsértól, de programnak túl kevés, és ebben a formában, az általa jelzett rövid időben inkább illúzió. Amúgy abban a megállapodásban, amelyet Orbán Viktorral aláírunk, ez a kérdés is szerepel.
Mi szerepel erről a megállapodásban egész pontosan?
Amit erről akartam mondani, elmondtam. A többiről hadd találgassanak, legalább november 17-ig. Minél többet előfeltételeznek, annál hiteltelenebbé válhatnak a kritikák.”