feliratot ragasztottak, az égősorral díszített, raklapokból épült bárpult fölött az „olyan világban szeretnék élni, melynek alapja a testvériség, és fenntarthatóságát a hatalmat közösen birtokló, egymással szeretetben és elfogadásban élő emberek biztosítják” jelmondat lóg.
A vasárnapi kezdés után az első, előítéletekről szóló foglalkozás vezetői körbeültették a hallgatóságot, majd mindenki bemutatkozott a szomszédjának. Arról is színt kellett vallanunk, hogy csillagászok vagy űrhajósok lennénk-e szívesebben. A páros beszélgetés után nagycsoportban is megismerkedtünk egymással; voltak aktivista és pusztán érdeklődő nyugdíjasok, szociálisan érzékeny egyetemisták és az ellenzékiséget feltehetően hobbiként űző középkorúak is.
A színes társaságnak a következő feladatban sztereotípiákat kellett gyűjtenie. „A genderszak buzilobbi”, „A testi fogyatékkal élők hülyék is” „A természetes módon szülők szőrös lábú, hosszú szoknyás vegánok” „A vidékiek buták” „A vállalkozók gazemberek” – sorjáztak az ötletek. A sok negativitást kerülendő, pozitív sztereotípiák is előkerültek, például, hogy „A gyermekét egyedül nevelő apa hős”. Az előítéletek mögött az idegentől való rettegés és a tudatlanság rejlik – hangsúlyozták a csoportvezetők, ám több hozzászóló rávilágított arra, hogy összetettebb a probléma, a sztereotípiáknak előnyeik is vannak, előítéletek nélkül a Homo sapiens aligha maradt volna fenn.
Molnár Péter és az interszubjektív kommunikáció
Idő szűkében gyors zárásra kényszerültünk, ám úgy tűnt, az előadók nem szívesen engednek el bennünket Erkölcsi Tanítás nélkül. Megtudtuk, hogy a sztereotípiák kapcsolatba hozhatók az egzisztenciális szorongással és a halálfélelemmel, amik hajlamosítanak a konzervatív irányú választási eredményre. Ugyanebben a lapról olvasott szociálpszichológiai fejtegetésben a bűnbakképzés és az összeesküvés-elméletek is szóba kerültek, ám a pontos logikai kapcsolódások bemutatására nem jutott idő, így mélyebb értelmezésekbe mi sem bocsátkoznánk.