A jogszabály túlfizetésnek minősíti a 2017. június 30-ig már megfizetett reklámadót, s elrendeli annak visszatérítését az adóvisszatérítés szabályai szerint. Rendelkezik arról is, hogy az ugyanezen határidőig bevallott, de meg nem fizetett adót a továbbiakban sem kell befizetni. A módosítások között szerepel az is, hogy a saját célú reklám közzététele nem lesz adóköteles.
A törvénymódosítást az Európai Bizottság (EB) azon határozata indokolta, amely megállapította, hogy a reklámadó több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat. A kormány a brüsszeli döntést megtámadta és jogorvoslatot kért az Európai Bíróságtól, a jogvita ugyanakkor nem halasztja el az EB határozatának végrehajtását.
A reklámadó emelése ellen egyébként tiltakozott a Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete is, mivel az iparág nyereségrátája nem haladja meg az évi 2-3 százalékot, így a reklámadó emelése gyakorlatilag teljesen eltüntetni a szektor nyereségét, mely közvetve a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb leépítésekhez, vagy EU-n belüli székhelyváltásokhoz vezethet – írja az Index.