Bekérte egy szekszárdi iskolából a Klik azon diákok neveinek a listáját, akik úgy hiányoztak hétfőn, hogy nem voltak betegek – írja a Facebookon Hadházy Ákos, az LMP antikorrupciós szakszóvivője.
A Nem leszek suliban mozgalom szervezése nyomán hétfőn az oktatási rendszer és a Klik működése ellen demonstráltak szülők országszerte azzal, hogy nem engedték iskolába gyermekeiket.
Az MNO kérdésére Hadházy elárulta, hogy a szekszárdi Garay János Általános Iskoláról van szó. Hozzátette: több osztályról tud, ahol a gyerekek fele nem ment iskolába hétfőn, vagy ha mégis, sokan kockás ingben jelentek meg.
A portál információi szerint az iskolát valóban megkereste a Klik, hogy megtudják: hány olyan diák hiányozott, aki nem volt beteg aznap. Hogy ez hétköznapi dolognak számít-e, arról egy gimnázium vezetőjét kérdeztük.
Hány hiányzást igazolhat a szülő?
„Eddig soha nem fordult még elő, hogy a Klik bekérte volna a diákok szülői igazolását a hiányzásokra” – mondta el az MNO-nak Hajnal Gabriella, a Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium igazgatója. Hajnal az MNO-nak hozzátette: eddig ő maga nem látott olyan rendeletet, vagy törvényt, amely előírná, pontosan hány hiányzást igazolhat gyerekének a szülő. Mint mondta, ezt az adott intézmény házirendje szabályozza.
Földi Judit, a DK székesfehérvári önkormányzati képviselője az MTI-nek szerdán azt mondta: szülőktől kapott információi szerint a székesfehérvári Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskolában hétfőn reggel az igazgatónő hangosbemondón kérte az osztályfőnököket, hogy készítsenek névsort a hiányzó gyerekekről.
A Klik állítja: nem kért listát a hiányzó diákokról
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ nem kérte és soha nem is fogja kérni az intézmények vezetőit, hogy küldjék el azoknak a diákoknak a nevét, akik február 29-én nem mentek vagy mentek iskolába – közölte a központ szerdán az MTI-vel.
A Klik közleményében úgy fogalmazott: egy gyermeket sem érhet hátrányos megkülönböztetés azért, mert nem vett részt a hétfői oktatáson. Az állami fenntartó kiemelt feladatának tartja a gyermekek érdekeit érvényesíteni, a folyamatos oktatást biztosítani és egyenlő esélyt teremteni a köznevelésben részt vevő diákjai és pedagógusai számára – írták.