Minden üzemkezdet előtt átvizsgálják a hármas metrót

2014. július 16. 20:39

Minden üzemkezdet előtt átvizsgálják a BKV és a BKK szakemberei a 3-as metró teljes vonalát, és a talált hibák jellegétől függően, ha szükséges, korlátozásokat vezetnek be – közölte a két közlekedési társaság. A vonal felújítása becslések szerint 5-10 évet vehet igénybe, költsége 180-240 milliárd forint közé tehető.

2014. július 16. 20:39

Minden üzemkezdet előtt átvizsgálják a BKV és a BKK szakemberei a 3-as metró teljes vonalát, és a talált hibák jellegétől függően, ha szükséges, korlátozásokat vezetnek be, a forgalom csak az üzembiztonság fokozott szem előtt tartásával indulhat meg – közölte a két közlekedési társaság szerdán az MTI-vel.

 
Hozzátették: a vonal infrastruktúrája és kocsiparkja mára meghaladta a tervezett élettartamát, műszaki állapota erősen leromlott. A gyakoribb beavatkozások révén átmenetileg csökkent a műszaki kockázat és a meghibásodások száma. Egyebek mellett a BKV szerelői hőmérsékletemelkedés-érzékelőket és automatikus tűzoltó berendezéseket építettek be a szerelvényekbe.
 
Kitértek arra is, hogy a vonal felújítása a pénzügyi fedezettől függően becslések szerint 5-10 évet vehet igénybe, költsége 180-240 milliárd forint közé tehető. A már elvégzett 16 kilométernyi síncserén kívül 2015 végéig további 52 kilométernyi sínszálat is lecserélnek.
 
A BKV és a BKK közös közleménye idézi Tarlós István főpolgármestert, aki azt mondta, még nem életveszélyes a 3-as metró, de néhány éven belül életveszélyes állapotba kerülhet. Az orosz szerelvények egy-két évig még biztonságosan használhatók, de ha ez idő alatt nem sikerül pénzt szerezni a vonal felújítására, akkor azt le kell állítani.
 
Kedden füstölés miatt nem közlekedtek a 3-as metró szerelvényei a Deák Ferenc tér és az Árpád híd között, a katasztrófavédelem tájékoztatása szerint a Nyugati tér és a Lehel tér között körülbelül két tenyérnyi helyen égő olajat, olajsarat találtak. 
 

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hihhaa
2014. július 17. 09:49
Hmm.. Igazából szeretem a metró hangulatát, tetszenek a régi megállók és kocsik. Nem igazán érzem magam veszélyben (pedig majd 1 órát metrózóm naponta a hármassal), a nem budapesti ismerőseim pedig szokták kérdezni, hogy tényleg ennyire veszélyes-e, mint mondják. Igazából fogalmam sincs, hogy eddig nekem volt-e hatalmas szerencsém, vagy azoknak nincs teljesen igaza, akik soha nem utaznak metróval, de tévében meg újságokban bömbölnek, hogy életveszélyes.
Necoure Yamakee
2014. július 17. 08:06
https://m.youtube.com/watch?v=il5hXrKr3CA Ez kellett nektek, minek haborogtok most pestiek? Itt a tempó és a pezsgés, menjetek a világ legertelmetlenebb és legdrágább állomásaira pezsegni egy jót!
Ángyán Páván
2014. július 17. 00:42
Nem mindegy, hogy pár tucat unatkozó lipótvárosi fattyú vagy műszaki ok miatt áll le a metró? http://www.stop.hu/belfold/illegalis-metroparti-miatt-allt-le-a-budapesti-tomegkozlekedes/260438/
Ángyán Páván
2014. július 17. 00:28
Na, most kell odaküldeni a 4Kás illegál metrópartizókat és rájuk zárni az ajtót.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!