Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Szerdán sürgős eljárásban tárgyalja a parlament a reklámadóról szóló előterjesztést. A javaslatot benyújtó L. Simon László a vitában azt mondta: az igazságos közteherviselés része lesz a reklámadó.
Szerdán tárgyalja az Országgyűlés a reklámadóról szóló javaslatot, kivételes sürgős eljárásban. A beterjesztő L. Simon László a vitában azt mondta: az igazságos közteherviselés része lesz a reklámadó.
Kijelentette: a javaslat nem csorbítja a sajtószabadságot, a kormány iránt leginkább kritikus médiumok nem is fognak reklámadót fizetni. Magyarországon sajtószabadság van, és amíg a Fidesz-KDNP kormányoz, az is marad – mondta L. Simon László, aki szerint a reklámadó bevezetése műsorokat, munkahelyeket nem veszélyeztet.
L. Simon László megerősítette, hogy a reklámadóból 8-10 milliárdos bevételre számítanak. Szavai szerint ez egy jelentős tétel a költségvetésben, amit alapvetően oktatási célokra terveznek fordítani. Azt mondta, olyan pusztítást végez az ifjúság körében néhány médium, amit nem árt ellensúlyozni. Jelezte: a Fidesz-frakció a reklámadóról szóló indítvány benyújtását és elfogadását is egyhangúlag támogatta, s felméréseik szerint a társadalom széles rétegei is támogatják ezt az adónemet.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a kormány támogatásáról biztosította a javaslatot.
A jobbikos Novák Előd arról beszélt: alapvetően támogatják a reklámadó ötletét, de szerintük a társadalmilag hasznos reklámokat mentesíteni kellene ez alól. Novák ötleteket is adott az adó alóli kibújásra: mivel félmilliárdos bevétel fölött kell majd a reklámadót fizetni, így a cégek szétszervezésével, több, félmilliárdnál kevesebb bevételű testvérvállalat létrehozásával meg lehet úszni a reklámadót – mondta.
Schiffer András, az LMP vezérszónoka arról beszélt: ez valójában nem reklámadó, hanem médiaadó. A társadalmi nyilvánosságból szerinte mára száműzték a kritikai potenciált, és a médiapiac szerte a világon érdekelt a túlfogyasztás és a kritikátlanított politikai nyilvánosság fenntartásában, így elejét véve bármiféle lázadásnak. Egy valódi reklámadót, ami a túlfogyasztás ellen irányul, támogatni tudnának, de a jelen javaslat nem az – szögezte le. Schiffer hangsúlyozta, hogy – főleg az utolsó pillanatban benyújtott módosító miatt – az állam a reklámadóval nyíltan beleavatkozik a két nagy kereskedelmi tévé versenyébe.
A fideszes Pogácsás Tibor azt mondta: 8-10 milliárd forint igenis sokat számít a kistelepüléseknek. Hangsúlyozta: az adózói körbe minél több szereplőt be kell vonni, mert így lesz lehetőség majd a mindenkit terhelő adók kulcsainak csökkentésére.
Az egyelőre még mindig nem világos, hogy mire költené a Fidesz a költségvetési szempontból nem igazán jelentős, reklámadóból várt összeget. A javaslatot benyújtó L. Simon László „a magyar újságírás minőségének javítására”, Lázár János oktatásra és iskolafejlesztésre, Pogácsás Tibor pedig a fentiek szerint kistelepülések fejlesztésére.