Alkotmányos követelményeket szolgál a választókerületi rendszer arányossá tétele
Elemzést adott ki az Alapjogokért Központ.
Mindössze hét napilapot olvasnak 10 százaléknál többen néhány hetente, havonta a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország kutatásában részt vett munkavállalók. Az X- és az Y-generáció az online hírportálokat, míg a Z-generáció a Facebookot részesíti előnyben.
Az 1992 után születettek még az internetes portálokat sem olvassák – derült ki a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország kutatásából, melyről a mediainfo.hu számolt be. A kutatásban 10.400 pályakezdő és 16.500 tapasztalt munkavállaló vett részt. A vizsgált korosztályok körében mindössze hét napilap van, amelyet 10 százaléknál többen olvasnak néhány hetente, havonta – ezek között is az ingyenes Metropol vezeti a listát. Heti és havilapot szinte minden válaszadó olvas alkalmanként, elsősorban a HVG-t, a Figyelőt, de népszerű a Nők Lapja és a Cosmopolitan is – írja a portál.
Az X- és az Y-generáció tagjai ennél jóval gyakrabban olvasnak online hírportálokat, így naponta többször kattintanak az Indexre, az Origóra, vagy a hvg.hu-ra. A Z-generációhoz tartozók többsége egyáltalán nem tájékozódik ezekből a forrásokból, ők a közösségi oldalakat, azok közül is elsősorban a Facebookot preferálják.
„A Z-generációhoz tartozók saját kapcsolati hálójukból, informális utakon tájékozódnak szívesebben, a hivatalos forrásokat még akkor is háttérbe szorítják, ha az történetesen online platform, mint az állásportálok, vagy a vállalatok saját honlapja” – jellemzi az 1992 után születettek szokásait Sziber Éva, a kutatás projektvezetője.