Végvári Imre felvetette: ha van egy lájkolónk, akkor azzal már tudunk valamit kezdeni, akárhogy is szereztük. „Csinálnátok olyan kampányt, ahol nem azt mondjátok a látogatóknak, amit később kaphatnak?” – kérdezte ennek kapcsán. Novák válaszában elmondta, nem tartja etikusnak, de üzleti megfontolásból sem döntene így „mert attól, hogy bekerülsz a lájkolt page-ek körébe, még nem történik semmi”. Szerinte ezzel ugyanolyan módon lehet elveszíteni a fogyasztót, mint amikor online hirdetéssel csalják azt egy weboldalra, ahol nem kapja meg azt, amit a banner ígért. Az ilyen lájk így nem hasznosul, és üzletileg sincs értelme. Egy másik aspektusból szemlélve Novák azt is elmondta, ezzel olyan lájkszámot mutatna fel ügyfelének, amiről nemcsak ő, de az okos partner is tudná, hogy nem áll mögötte elég valós személy.
Berényi ugyanakkor arról beszélt, ők nem kötnek szerződést lájkszámra, „de ennek van egy piaca, meg lehet mondani, hogy X ezer forintért ennyi lájkot kérünk”. A lájkgyűjtő technikákról szólva újra elmondta: vannak olyan módszerek, amik szerinte nem etikátlanok, mások szerint viszont igen. Példaként egy sportszer-értékesítő áruházlánc és egy tévécsatorna megállapodását idézte fel, ahol a lájkolók a műsor miatt lájkolták a sportszer-kereskedő Facebook-oldalát. Novák szerint, ha ez „úgy volt a felületen, hogy gyere a boltba, mert itt vásárol a sorozat összes szereplője, akkor a kampány tökéletes”. Hozzátette azonban: „ha olyan volt, hogy gyere, és megtudod, hogy edzenek a sztárok, majd erről semmi sem szerepelt az oldalon, az nem etikus”.
Indián nevünk
Decemberben lett népszerű az a Facebook-alkalmazás, amely a felhasználó véletlenszerűen generált indián nevét árulta el. Az applikációról később kiderült: az egy ékszerüzlet igencsak sikeres reklámkampányának részeként futott. „Az indián név játék definíciónk alapján nem etikus lájknak minősül, sőt valószínűleg még az egyszerű marketingesnek is elkezd tikkelni tőle a szeme, de tagadhatatlan: a cég elért vele valamit” – mondta a moderátor, majd feltette a kérdést: 944 ezer nem etikus lájk is értéktelen üzleti szempontból?
Zencsaj szerint az indián név-lájk egyértelműen nem értéktelen, de a nagy szám ellenére nem tartja jó döntésnek egy ilyen módszer alkalmazását. „Lehet, hogy megszedik magukat, de hosszú távon nem éri meg, hiszen akár ki is zárhatták volna őket a közösségi médiumról” – mondta. Berényi azt tudatta, hogy a játék „semmi személyes adatot nem kért el, a közbeszéddel ellentétben emailcímet sem”. Közölte továbbá, hogy ugyanezt az alkalmazást más országokban is használták – még a design is pontosan ilyen volt –, de ahol a játék emailcímet kért, ott a Facebook letiltotta működését. „Ahogy ezt Magyarországon megoldották, az a médium szabályzataival sem ütközött tételesen” – húzta alá a szakember. Berényi leszögezte: az alkalmazás nem ígért mást, mint hogy megmondja az indián nevünket, és meg is mondta. Ezzel szemben Novák úgy látta, az applikáció „pont azt nem mondta, hogy ő mi, és mindezt miért akarja csinálni”.