Részlegesen kiszervezik a buszközlekedést a BKV-nál

2011. december 19. 13:28

Tarlós István szerint ez nem privatizáció. A főpolgármester elmondta, a járműállomány cseréjének a megkezdése miatt van szükség a lépésre.

2011. december 19. 13:28

A BKV-járműállomány cseréjének a megkezdése miatt szükséges a buszközlekedést részlegesen kiszervezni – mondta Tarlós István. A főpolgármester közölte, meglepte, hogy a BKV igazgatósága 500 új busz szükségességére hívta fel a főváros figyelmét. Mint mondta, a főváros másfél éve egyebet sem tesz, mint hogy felhívja a figyelmet arra, 1000 új busz kellene. A főpolgármester hozzátette: rengeteg új metrószerelvény is szükséges, mert azokat már 10-15 éve le kellett volna cserélni, azonkívül új villamosokra is szükség volna, meg „a trolik is ráznak”. „Most már talán érthetővé válik, hogy mégsem blöfföltem, amikor a BKV úgynevezett belső adósságállományát emlegettem, ezt a bizonyos több száz milliárdos tételt, hát az pont ezekből tevődik össze” – fogalmazott.
   
Kijelentette azt is: a buszszolgáltatás részbeni kiszervezése nem privatizáció, a BKV úgynevezett gördülő állományának a cseréjét szeretnék megoldani. Közlése szerint ezer új buszt nem tudnak vásárolni, de azt nem mondja, hogy egyáltalán nem vesznek új buszokat. A városvezető arra is kitért: az Alstom-ügy rendezésével, „mellesleg 180 milliárdot megmentve”, 35 új szerelvény közlekedhet a 2-es metró vonalán, a még használható szerelvényekkel pedig ki lehet váltani a más vonalon futó legrosszabbakat. Tarlós István arról is beszámolt: az akkor még nemzeti fejlesztési miniszter Fellegi Tamással sikerült megegyezni a trolibusz- és villamostender egy részében, így lesz lehetőség cserére. „Buszra kevesebb pénzünk marad, mert pénzjegynyomdát nem nyithatunk a Városháza pincéjében, ez az oka annak, hogy a buszközlekedés részleges kiszervezése meg fog történni” – jegyezte meg.
   
Tarlós István megerősítette az MTI értesülését, miszerint kedden találkozik Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel. Ennek kapcsán elmondta: az iparűzési adó félszázalékos emelését a kormány nem támogatta, ugyanakkor a főváros nem is ezt szerette volna bevezetni, hanem egy közlekedési adót, aztán pedig egy behajtási díjat. Mint fogalmazott, életszerűnek látszik ezek minimális mértékének bevezetése. Emellett célszerűnek tartaná annak a gyakorlatnak a megszüntetését, hogy Budapesten a városrészek vetik ki a helyi adók mindegyikét, és ezekből a bevételekből semmi nem kerül a közlekedés kasszájába.

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Autofocus
2011. december 19. 15:57
El kellene adni a gecibe az egész BKV-t és MÁV-ot (a pályavasút kivételével) és VOLÁN-t, a koncesszióhoz elő lehet írni kötelezően fenntartandó viszonylatokat is hogy ne csak a nyereséges vonalakat csemegézzék ki. Aztán üzemeltesse aki akarja, ennél kevesebb ember akkor sem fog utazni legfeljebb nem lesz minden 10 utasból 9 kedvezményes. A BKV meg adja el a buszvonalakat, a víziközlekedést, a HÉV-et, tartsa meg a metrót és jöjjön létre egy Főváros felett álló regionális közlekedési válallat Budapest és a környéki agglomerációs települések tulajdonosi részvételével.
rosszkutya
2011. december 19. 15:49
Egyébként már önmagában is vicc ez az egész. Lassan az egész ország belereccsen a BKV-ba, mert akkora veszteséget termel. Magáncégeknek meg jó üzlet. Ezt értjük? Na, én többek közt azért szavaztam a FIDESZ-re, hogy a pénztalicskázásnak legyen vége, csináljanak rendet, és a dolgok működjenek úgy, ahogy az elvárható. Ehhez képest kiszervezik ezt a közszolgáltatást. Képtelenek rendet vágni, képtelenek normálisan működtetni, fogják és lepasszolják. Ez ugyanaz a gyakorlat, amit a "másik oldal" folytatott. Hát kösz, ezt én nem kérem!
liberálzöld.
2011. december 19. 15:41
Hát, ettől a hírtől 2 évvel ezelőtt a Tarlós - Fidesz énekkar hörgött volna, mint a megszúrt disznó! :)
Soma
2011. december 19. 15:41
A "kiszervezés" mindig rothasztással kezdődik. Én az IT, FB tagjainak, a Főváros felelőseinek, a végkielégítettek és visszafoglalkoztatottaknak kifizetett összegből mesebeli BKV-t tudnék varázsolni! Nehogy már még a buszközlekedést is olyan cégek vegyék át, amelyek a jegy árába beszámítják a jelen beruházások és a jövőbeni beruházások összegét, az extraprofitot nem is említve! Valakik ezt az ágazatot tönkretették! Valakik húsz éven át nem törődtek a fejlesztéssel, miközben vitték a pénzt számolatlanul! A Főkolompos meg vígan nyaral!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!