Elszólta magát a nemzet ripacsa, Nagy Ervin borította Magyar Péter cinkelt dominóit
Nem véletlen, hogy Magyar Péter nem szereti, ha a hívei megszólalnak a sajtóban, mond ő pont éppen elég hülyeséget.
Tarlós István szerint ez nem privatizáció. A főpolgármester elmondta, a járműállomány cseréjének a megkezdése miatt van szükség a lépésre.
A BKV-járműállomány cseréjének a megkezdése miatt szükséges a buszközlekedést részlegesen kiszervezni – mondta Tarlós István. A főpolgármester közölte, meglepte, hogy a BKV igazgatósága 500 új busz szükségességére hívta fel a főváros figyelmét. Mint mondta, a főváros másfél éve egyebet sem tesz, mint hogy felhívja a figyelmet arra, 1000 új busz kellene. A főpolgármester hozzátette: rengeteg új metrószerelvény is szükséges, mert azokat már 10-15 éve le kellett volna cserélni, azonkívül új villamosokra is szükség volna, meg „a trolik is ráznak”. „Most már talán érthetővé válik, hogy mégsem blöfföltem, amikor a BKV úgynevezett belső adósságállományát emlegettem, ezt a bizonyos több száz milliárdos tételt, hát az pont ezekből tevődik össze” – fogalmazott.
Kijelentette azt is: a buszszolgáltatás részbeni kiszervezése nem privatizáció, a BKV úgynevezett gördülő állományának a cseréjét szeretnék megoldani. Közlése szerint ezer új buszt nem tudnak vásárolni, de azt nem mondja, hogy egyáltalán nem vesznek új buszokat. A városvezető arra is kitért: az Alstom-ügy rendezésével, „mellesleg 180 milliárdot megmentve”, 35 új szerelvény közlekedhet a 2-es metró vonalán, a még használható szerelvényekkel pedig ki lehet váltani a más vonalon futó legrosszabbakat. Tarlós István arról is beszámolt: az akkor még nemzeti fejlesztési miniszter Fellegi Tamással sikerült megegyezni a trolibusz- és villamostender egy részében, így lesz lehetőség cserére. „Buszra kevesebb pénzünk marad, mert pénzjegynyomdát nem nyithatunk a Városháza pincéjében, ez az oka annak, hogy a buszközlekedés részleges kiszervezése meg fog történni” – jegyezte meg.
Tarlós István megerősítette az MTI értesülését, miszerint kedden találkozik Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel. Ennek kapcsán elmondta: az iparűzési adó félszázalékos emelését a kormány nem támogatta, ugyanakkor a főváros nem is ezt szerette volna bevezetni, hanem egy közlekedési adót, aztán pedig egy behajtási díjat. Mint fogalmazott, életszerűnek látszik ezek minimális mértékének bevezetése. Emellett célszerűnek tartaná annak a gyakorlatnak a megszüntetését, hogy Budapesten a városrészek vetik ki a helyi adók mindegyikét, és ezekből a bevételekből semmi nem kerül a közlekedés kasszájába.