Metrókocsikat újítana fel a BKV

2011. február 17. 08:42

A szovjet gyártmányú kocsikat az Alstom szerelvényei váltották volna, ám azokat a gyártó nem szállította. A BKV-nak 95 kocsit kellene felújítania.

2011. február 17. 08:42
Két év alatt összesen 95 BKV-metrókocsit kellene felújítani ahhoz, hogy azok forgalomban maradjanak. A közlekedési vállalat a kocsik egyes alkatrészeinek cseréjére, felújítására, javítására írt ki nyílt közbeszerzési eljárást. A járművek nagyszervizét azért nem végezték el, mert az Alstom szerelvényei váltották volna őket, a francia gyártó azonban nem szállította le a kocsikat. Ebben az évben 48 kocsinak kellene átesnie a felújításon: egy hónap alatt öt kocsival végeznének.
 
A metrókocsik felújításának előkészítése a BKV ígérete ellenére nem kapott zöld utat. A hárommilliárdos projektet veszélyezteti, hogy a járműtelepen nincs elég vágány ehhez a javításhoz, kevés a szakember, az alkatrészek nagyon nehezen beszerezhetők, és nincs elég tartalék jármű sem, amellyel ki tudnák váltani a szerviz alatt lévőket.

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
HSL
2011. február 18. 17:59
Riksákat ide, konflist, meg omnibuszt!
predator
2011. február 18. 17:32
Én ezekről atechnológia vásárlásokról nem tudok.Amit nekünk ajánlottak volna kocsikat azokat kaphattuk volna japán vezérlőelektronikával,és még úgy is olcsóbb lett volna mint a francia csoda. Mellesleg az új fejlesztés,az,hogy a 40 éves technikáik már rozsdásodnak nem túl meglepő,mert 40 évesek,de az új fejlesztésűeknél(pl.a Ruszics típus amit nekünk ajánlottak) vélhetően a rozsdavédelemre is odafigyeltek. Az orosz dolgok rozsdásodásával kapcsolatban(Lada Samara és Niva) én azt tapasztaltam,hogy hullámzó a dolog. Egyik már 11-12-évesen láthatóan rozsdál a másik még 20 évesen sem. Ez is változott mert 2003-ban volt egy gyártástechnológia váltás a Lada gyárban,azóta cinkfürdőt kap minden egyes ott készült kocsi. A zajosság engem igazából nem érdekel,annyira nem hangos hogy fogni kelljen a fülemet,ami pedig jó,(fülfogás inkább bizonyos öreg Ikarusok ajtónyitásakor kell,mert kurva hangosat tud fújni némelyik,és az már tényleg rosszul esik).
predator
2011. február 17. 13:10
Ezek a kocsik 40 éve futnak. Megnézném a kívülről csillivilli Alstom csodákat is 40 évesen,valószínű csak múzeumban lennének,de üzemelni már nem tudnának. Főleg nem ilyen körülmények közt ami a BKV-ban van,hogy kiloptak belőle a nagyok minden pénzt így a metrók normális üzemeltetésére sem futja. Az alstom üzlettel viszont páran jól jártak ezért is kellett a drágább kocsit választani,az újfajta orosz helyett. Lehet olyat is hallani,hogy az alstom pénzekből szépültek demszky külföldi nyaralói,ami nem kizárt,hogy tényleg így van ő viszont kijelentette,hogy nem lesz gyanúsított.
predator
2011. február 17. 13:10
Ezek a kocsik 40 éve futnak. Megnézném a kívülről csillivilli Alstom csodákat is 40 évesen,valószínű csak múzeumban lennének,de üzemelni már nem tudnának. Főleg nem ilyen körülmények közt ami a BKV-ban van,hogy kiloptak belőle a nagyok minden pénzt így a metrók normális üzemeltetésére sem futja. Az alstom üzlettel viszont páran jól jártak ezért is kellett a drágább kocsit választani,az újfajta orosz helyett. Lehet olyat is hallani,hogy az alstom pénzekből szépültek demszky külföldi nyaralói,ami nem kizárt,hogy tényleg így van ő viszont kijelentette,hogy nem lesz gyanúsított.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!