Lesz-e új villamos Budán?

2011. január 18. 15:28

Egymásra mutogatnak az illetékesek a budai fonódó villamosprojekt építésének ügyében. A projekt elesik a 83 százalékos, 5,4 milliárd forintos EU-támogatástól.

2011. január 18. 15:28

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tavaly decemberben írásban jelezte, hogy előremozdulást szeretne az építési engedély kiadásában. Ha ez nem történik meg március 31-ig, akkor felbontják a támogatási szerződést, így a projekt elesik a 83 százalékos, 5,4 milliárd forintos EU-támogatástól. A Budapesti Közlekedési Központ kedden közölte az MTI megkeresésére, hogy a II. kerületi önkormányzat továbbra sem adta hozzájárulását az építési engedély kiadásához, így a projekt nem indulhat el.

A II. kerületi önkormányzat válaszul közölte: folyamatosan egyeztet a főváros vezetésével a budai fonódó villamosprojektről. Minden eddigi megkeresésre válaszoltak - tudatta Balaton Balázs, a kerületi önkormányzat sajtóreferense az MTI-vel.

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
drieno
2011. január 18. 17:20
itt bővebben ki van fejtve a történet, még beljebb is lehet ásni http://veke.hu/2010/06/kiallas-a-budai-fonodo-mellett/ http://veke.hu/2009/11/ne-hagyjuk-mondvacsinalt-ervek-miatt-veszni-a-budai-villamososszekotest/ jó lenne tudni 1. ki fizeti az önrészt és miből 2. az összekötéseknek milyen forgalmi következményei lesznek az érintett területeken? gondolom, a II kerület az eddig is iszonyatos helyzet súlyosbodásától tart - a plusz lámpák az amúgy is elviselhetetlen helyzetet tovább fogják súlyosbítani, ha plusz pályakeresztezés keletkezik, márpedig, ha nem lesz alul-vagy felüljáró, akkor biztos hogy lesz szintbeni sínkeresztezés a közúttal, az plusz 1 megállást fog jelenteni olyan szakaszokon, amelyeken amúgy is 20-30 méterenként vannak közlekedési lámpák 3. ha a 4-6 vonalra más villamosokat is beterelnek, akkor tény, hogy a 4-6 a körúton nem tud olyan sűrűséggel közlekedni, mint most csúcsidőben, így a VEKE több érve egyértelműen nem áll meg - egy megállóba érkezés és továbbmenés nem 1 vagy 2 percig tart, a becsatlakozásnál el kell dönteni az elsőbbséget is, a lámpákat is össze kéne lőni (erre még nem volt példa a városban) stb, itt ismerni kéne a lámpaidőket, az érkezések , váltások rendjét, de ezek ismerete nélkül is egyértelmű, hogy 2 percbe nem fér bele a dolog - arról nem is beszélve, hogy amíg az oda irányba könnyű, egyszerű a csatlakozás, addig az ellenkező irányba történő leválás keresztezi a 4-6 odairányú pályáját, tehát plusz várakoztatási elem van a rendszerben- vagy csak egyszerre lehet megvalósítani a kettőt - az megint zűrös, a Margit híd budai hídfő, a Bem mozi környéke különben is Isten csapása, de így biztos, hogy a plusz lámpa miatt a nyugatiig áll majd a kocsisor... arról nem is beszélve, hogy a jelen helyzetben is alig járható a II kerület autóval, de ha hirtelen kirobbantják ezt az építkezést, ráadásul nagyjából egy időben, se tömegközlekedni nem lehet majd, se autóval járni a környéken... a munkagépek az anyaggal se fognak oda jutni...
drieno
2011. január 18. 16:36
1. most akkor fonódó villamosvonalak vannak, vagy épül egy új valami? 2. a 17%-ot, 845 milliót ki fogja lerakni és miből? 3. tényleg ilyen marha sok pénzbe kerül összekötni pár sínt? 4. az alstom szerződést és ügyet kéne rendbe tenni, ott sokkal nagyobb összegről, és szétesőben lévő metrókocsik cseréjéről van szó
El Topo
2011. január 18. 16:08
Szerintem fincsi lenne kikúrni az ablakon öt és fél milliárdot! Ég a kunyhó, ropog a nád! Húzd rá!
pityesz74
2011. január 18. 15:51
Lesz e új villamos Budán? Persze,egészen a Holdig! Már rég lenne ha nem metrózták volna el a lóvét!!Egyelőre annak örüljenek ha tömegközlekedés lesz!Az Únijós támogatásról meg annyit hogy mit érünk vele ha vissza fizettetik a sok szabálytalanság,lopás miatt!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!