Alstom: Nem lehet felbontani a szerződést

2010. október 21. 16:39

Az Alstom szerint nem lehet felmondani a metrókocsikra kötött szerződést. A cég csütörtöki közleményében azt írja: meglepetésként érte a BKV bejelentése.

2010. október 21. 16:39

Az Alstom szerint nem lehet felmondani a metrókocsikra kötött szerződést, ezért meglepetésként érte a BKV szerdai bejelentése - írja közleményében a cég. Mint írják, elemzik a kialakult helyzetet és a lehetséges válaszlépéseket, de a bírósági eljárást szeretnék elkerülni és bíznak abban, hogy mindenki számára elfogadható megoldás születik.

A BKV szerdán mondta fel azonnali hatállyal az Alstommal kötött szerződéseket, mivel a cég metrókocsijai jogerősen nem kapták meg a típusengedélyt a közlekedési hatóságtól. Az Alstom ezzel szemben úgy véli, a a metrószerelvények műszaki paraméterei teljes mértékben megfelelnek a típusengedélyben rögzített szempontoknak.

Összesen 51 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
drienovác
2010. október 22. 10:17
mintha azt olvastam volna valakitől, hogy a combinók beüzemelés zökkenőmentes volt - hahahahahaha!!!! biztos nem volt Pesten, egész nyáron minden másnap gyalogosok tömegei rótták a hidakat meg a körutat, mert egy combinó lerobbant, kurva nagy dugók voltak, mert a bkv-s javítókocsik a szerelvény mellett állva próbálkoztak az újraindítássaal, elfoglalva az utat, végig álltak a villamosk meg a személyutók az egész körúton ... és amikor végre úgy tűnt, hogy bír menni, akkor kezdtek el bedőlni a villanypóznák, mert nem bírták el a nehezebb, vastagabb réz felsővezetéket .... megjegyzem, a combinók régi hálózat alatt mennek a kocsiszínbe, ott nem volt felsővezeték csere, mégis mennek, sőt, le sem állnak közben, múltkor is láttam egyet a ferencvárosi kocsiszín felé menni a 30-as vonalán mindebből és a saját üzemeltetési tapasztalataimból csak azt tudom mondani, hogy csak a tökkelütött hülyék vesznek prototípusokat drága pénzért, prototípusot csak úgy lenne szabad megvenni, ha a beüzemelés költségeit, az üzemeltetési tapasztalatok szerzését felszámítják a szállítónak - legalább fél év, amíg üzemi körülmények között sikerül lefaragni egy prototípusról minden hibaforrást, még a máshol és a teszt alatt is megbízhatóan működő modulok is felmondják a szolgálatot valami matt, amire senki sem gondolt.... ráadásul mind a hatóságok, mind a pályázati kiírók tudták, hogy az alstom váza és szerkezete , tehát a hajtás és fékrendszer adott, amire igény szerinti dizájnnal tudnak borítást rakni, a honlapjukon meg lehet nézni, ez alapján a pályázatot se lett volna szabad befogadni, ha ilyen áthidalhatatlan ellentét van a magyar szabályozás és alstom alaptechnológiája között, nemhogy szerződést kötni!!!! talán nem véletlen, hogy az alstom beírta vis majornak a típusengedélyt, mert ők tájékozódtak, és látták, hogy nem stimmelnek az érvényes szabályokkal! az alstom egyébiránt tényleg mindenhova szállít és mindenhol működik, ráadásul nem is csúnya de a bécsi siemensek is jók, csöndesek, kényelmesek, tágasak - nekünk az miért nem volt jó? vagy a párizsi alstom, tökéletesen működik, nem csúnya, sőt, már van vezető nélküli verziója is, évtizedek óta remekül működik ez az egész történet erősen bűzlik, nehéz elhinnem, hogy az alstom ilyen szinten megbízhatatlan cég volna, hogy metrónak direkt nekünk egy rakás szemetet hozott volna - annál is inkább, mivel magam láttam több próbakocsit fullon megrakva cementeszsákkal az Örs-vezér téri végállomásra befutni, megállni és ajtót nyitni, nem úgy tűnt, mintha problémákkal küzdöttek volna akár az ajtók, akár a fékek, a ruszki vasakhoz képest úgy érkeztek, mint valami szellemvonat - semmi csikorgás, semmi sziszegés és csattogás az ajtónyitásoknál, legalábbis az ott szokásos zajszint alatt voltak reménykedtem, hogy hamarosan végre lecserélik ezeket a szörnyeket, de nem... ehhez képest azt híresztelték, hogy meg sem áll, az ajtók nem is nyílnak stb, amit egy ilyen cégnél, amelyik olyan helyeken működtet komplett rendszereket, mint Párizs és Varsó, legalábbis nehéz elképzelni nem értem, kinek jó, ha további 5 évvel halasztódik a metró ügye, ráadásul az eu támogatástól is tuti elesünk az időkorlát miatt - hacsak nem demszkyék-gyurcsányék utolsó rúgása ez, hogy nehogy már a tarlós meg a fidesz fejezhesse be a 4-es metrót a ruszki holmik lassan tényleg szétesnek apró darabokra, a kasznik hatalmas levelekben rozsdásodnak, ahogy az ikarus buszokon, itt is csak formalitásból nézünk ki az ablakon, mert bárhol máshol is ki lehet látni... valószínűleg a festék tartja őket egyben az meg, hogy az orosz rendszer mennyire megbízható, abból is látszik, hogy nyitott ajtóval végigment a vonalon az egyik a minap, anélkül, hogy jelezte volna a hibát - ez generális probléma a biztonsági rendszerben, nyitott ajtóval nemcsak emberi döntés alapján nem indulhatna a metró, csak, mert véletlenül elnézi a vezető a lámpát, hanem elméletileg műszakilag kizárt egy ilyen indulás, ahogy pl a liftek sem nyitott ajtóval közlekednek - a szerelvénynek mindenesetre van típusengedélye, milyen szerencse, meg hogy a legendásan megbízható bkv műszaki szolgálat reggel kiengedte a kocsiszínből, mint közlekedésre alkalmas cuccot, ahogy a kigyulladós ikaruszokat is szokták...
Honfi-fi
2010. október 21. 19:23
Van magyar gyártmányú metrókocsi, csak gyártani kéne. Persze azért nem akart senki sápot fizetni az előző fővárosi vezetésnek. Kb., ennyi. Mi a baj, a magyar gyártású buszokkal, és metróval? Valszínűleg, azok, már eleve az itthoni szabványok szerint készülnek.
Silcon
2010. október 21. 19:04
Ha a magyar előírások szigorúbbak a világban megszokottnál és mi nem kívánunk engedni belőle, akkor valószínűleg más gyártónak se lesz kulcsrakész megoldása rá. Azon kéne veszekedni, hogy mibe kerül átalakítani úgy, hogy megfeleljen és ki állja ennek költségeit.
balbako_
2010. október 21. 17:47
Briliáns elme lehetett aki a BKV részéről aláírta a szerződést. Az is benne van, ha stanecliban adják akkor is át kell venni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!