„A hagyományos taxik eltűnése új szakaszba lépett: az Uber mai bejelentése szerint 24 ezer darab (!) Volvo terepjárót rendelnek, melyek már teljesen vezető nélküli üzemben is képesek lesznek majd közlekedni. Az autók 2019-től 2021-ig állnak forgalomba, több városban.
Ha az önvezető taxik megjelennek, az nem csak a taxis foglalkozást fogja a múlt emlékévé tenni: a járművezető eltűnésével ezek a taxijellegű szolgáltatások lényegesen olcsóbbá válhatnak a saját autó fenntartásánál, tömegeket késztetve váltásra.
Óriási átalakulások előtt állunk, ha a technológia beválik, akár egy évtized alatt:
- a mai taxik számát sokszorosan meghaladó számú önvezető taxi állhat forgalomba;
- ha ezeket az emberek megosztva használják, az összes autóforgalom akár csökkenhet is – de ehhez komoly ösztönzők kellenek a városok, a szabályozók részéről;
- a modellek azt mutatják: ha a szabályozás gyenge és csak követő lesz, az önvezető taxik révén akár nőhet is a forgalom, a városok közúti terhelése – különösen, ha a tömegközlekedéssel is árversenybe kezdenek ezek a szolgáltatások, amire az Uber amerikai aktivitása már enged következtetni;
- a parkolóhelyek jelentős része eltűnhet, a taxijellegű szolgáltatások térnyerésével nem kell majd az autókat az emberek célpontjához közel tárolni, így óriási értékes közterületek szabadulhatnak fel és parkolók, mélygarázsok, P+R-ek százszámra válhatnak feleslegessé.”
Ma kinézve az ablakon ez távolinak tűnhet, de ahogy a hírekből látjuk, mégsem annyira az. Izgalmasnak ígérkezik a jövő, de a városok óriásit hibázhatnak, ha nem készülnek fel időben és ha a beruházásaikat (pl. parkolók építését) már nem a változások és a jövő tudatában indítják.”