Mészáros Lőrinc? Ne vicceljen, nem szempont!

2017. május 30. 17:15

Bárhol, bárkinek tulajdona van, akár Mészáros Lőrincnek, akár másnak, attól még a szükséges fejlesztésektől nem fogunk eltekinteni. Interjú.

2017. május 30. 17:15
atv.hu

„30 milliárd – mit mond mint a kerékpárutak kormánybiztosa, ez túlbecsült pénz a feladatra, vagy jóval több lesz a büdzsében az Ön számára 2017-ben vagy ’18-ban?

Nehéz pontos összeget mondani, hiszen különböző helyeken találhatóak az aktív turizmus fejlesztését segítő források. Ha mindent összeszámolunk, akkor a jövő évben összejöhet a 30 milliárd forint, de konkrétan a kormánybiztosságnak az idei évben egyetlen fillérje sincs. Én a koordinációért felelek. Hozzám tartozik a kerékpározás, elsősorban a turisztikai kerékpárutaknak a fejlesztése, a Bejárható Magyarország Program, a gyalogos turizmus, a turistaházak, a lovas- és vízi turizmus, a szabadidős vitorlázás. Feladatom, hogy emelkedjen azok száma, akik szabadidejüket aktívan töltik el, ezért a Magyar Kajak-kenu Szövetséggel és az Országos Erdészeti Egyesülettel újraszerveztük a gyalogos és a vízi vándortáborozást, és ehhez a Testnevelési Egyetemmel tanári képzést indítottunk.

Az olimpiai ötpróba mozgalmat megpróbáljuk felturbózni, ami nem szűnt meg, csak kicsit elgyengült. Dolgozunk a munkatársaimmal a kisvasutak megújításán, valamint a túrahajózás vagy más néven lakóhajózás magyarországi beindításán is. Civil szervezetekkel hónapok óta egyeztetünk a KRESZ módosításáról és hamarosan nekikezdünk a Hajózási Szabályzat módosítására vonatkozó javaslataink kidolgozásának. Ha mindennek a költségeit összeszámoljuk, akkor az elkövetkező években 80-100 milliárd forintot is fordíthatunk az aktív turisztika fejlesztésére.

80 milliárd hány év alatt?

Az uniós ciklus végéig, hiszen a fejlesztések egy része uniós forrásból valósul meg.

Mindezzel a Mészáros Lőrinc ingatlanjaihoz, tavaihoz közel lévő kerékpárutakat, infrastruktúrát kell fejleszteni, hogy megkönnyítsék az idegenforgalom oda áramlását? Mészáros Lőrinc építheti 28 milliádért az új komáromi Duna hidat, övé például az Echo televízió, és mint kiderült: egy év alatt 100 milliárddal gazdagodott.

Nem tudom, hogy mondjuk a Duna medre milyen kapcsolatban van Mészáros Lőrinccel. Ha a Duna mentén építünk kerékpárutat, akkor ez a kérdés nem is értem, hogy hogy vetődik fel. A Budapest-Balaton útvonal esetében sem, de fejlesztünk vagy 200 a vízitúra-megállóhelyeket, sípályákat, turistaházakat. A kérdés az annyira abszurd, hogy nem is tudok mit mondani rá!

Mészáros Lőrinc nemrégiben a Balaton parton megvásárolt 12 kempinget, szállodákkal, faházakkal, Bicske mellett egy tavat vett meg néhány évvel ezelőtt, ami aztán zárt terület lett.

Esetleg ne újítsuk fel a balatoni bringakörutat?

Székelyföldön, Csíkszeredán is van Hunguest Hotel, az is Mészáros Lőrinc érdekeltség.

Nem teljesen értem, miről szól az interjú. A Székelyföldre jelenleg mi nem tervezünk beruházást, de örülnék, ha még nagyobb számban fedeznék fel az aktív turizmusban rejlő lehetőségeket. Bárhol, bárkinek tulajdona van, akár Mészáros Lőrincnek, akár másnak, attól még a szükséges fejlesztésektől nem fogunk eltekinteni. A normalitás módján fogunk haladni, ha úgy látja, hogy valamelyik javaslatunk értelmetlen, megpróbálom megvédeni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
1istvan
2017. május 31. 10:28
atv. semmi megjegyzésem.
Harangláb
2017. május 30. 20:47
Jó a Máriusz, nagyon ügyesen csinálja. Néhány hónapja a Kálmán Olga is lepattant róla...Egy Csuhaj I. neki nem probléma...:)
Mich
2017. május 30. 20:15
atv + g.mandi = szar
tevevanegypupu
2017. május 30. 19:33
Előtte meg Simicskára. Most, hogy Orbán összeveszett Simicskával, a ballib imádja Simicskát, főleg, mert számolatlanul szórja rájuk a pénzt..ha esetleg kibékülnek és nem lesz több pénz, akkor majd megint utálják. Öröm nézni őket..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!