„30 milliárd – mit mond mint a kerékpárutak kormánybiztosa, ez túlbecsült pénz a feladatra, vagy jóval több lesz a büdzsében az Ön számára 2017-ben vagy ’18-ban?
Nehéz pontos összeget mondani, hiszen különböző helyeken találhatóak az aktív turizmus fejlesztését segítő források. Ha mindent összeszámolunk, akkor a jövő évben összejöhet a 30 milliárd forint, de konkrétan a kormánybiztosságnak az idei évben egyetlen fillérje sincs. Én a koordinációért felelek. Hozzám tartozik a kerékpározás, elsősorban a turisztikai kerékpárutaknak a fejlesztése, a Bejárható Magyarország Program, a gyalogos turizmus, a turistaházak, a lovas- és vízi turizmus, a szabadidős vitorlázás. Feladatom, hogy emelkedjen azok száma, akik szabadidejüket aktívan töltik el, ezért a Magyar Kajak-kenu Szövetséggel és az Országos Erdészeti Egyesülettel újraszerveztük a gyalogos és a vízi vándortáborozást, és ehhez a Testnevelési Egyetemmel tanári képzést indítottunk.
Az olimpiai ötpróba mozgalmat megpróbáljuk felturbózni, ami nem szűnt meg, csak kicsit elgyengült. Dolgozunk a munkatársaimmal a kisvasutak megújításán, valamint a túrahajózás vagy más néven lakóhajózás magyarországi beindításán is. Civil szervezetekkel hónapok óta egyeztetünk a KRESZ módosításáról és hamarosan nekikezdünk a Hajózási Szabályzat módosítására vonatkozó javaslataink kidolgozásának. Ha mindennek a költségeit összeszámoljuk, akkor az elkövetkező években 80-100 milliárd forintot is fordíthatunk az aktív turisztika fejlesztésére.
80 milliárd hány év alatt?
Az uniós ciklus végéig, hiszen a fejlesztések egy része uniós forrásból valósul meg.
Mindezzel a Mészáros Lőrinc ingatlanjaihoz, tavaihoz közel lévő kerékpárutakat, infrastruktúrát kell fejleszteni, hogy megkönnyítsék az idegenforgalom oda áramlását? Mészáros Lőrinc építheti 28 milliádért az új komáromi Duna hidat, övé például az Echo televízió, és mint kiderült: egy év alatt 100 milliárddal gazdagodott.
Nem tudom, hogy mondjuk a Duna medre milyen kapcsolatban van Mészáros Lőrinccel. Ha a Duna mentén építünk kerékpárutat, akkor ez a kérdés nem is értem, hogy hogy vetődik fel. A Budapest-Balaton útvonal esetében sem, de fejlesztünk vagy 200 a vízitúra-megállóhelyeket, sípályákat, turistaházakat. A kérdés az annyira abszurd, hogy nem is tudok mit mondani rá!