Brüsszelben egy torz szivárványkoalíció öltött testet – és ellenzékének legmarkánsabb vezére Orbán Viktor
Így kell gondolkodnunk az új európai politikáról. Nagy Ervin írása.
Ma este véget ér a vágányzár a Bartókon és kezd mindenki számára láthatóvá válni, hogy nem csak a forgalmi rend és a kerékpársáv kapcsán meghozott döntések vezetnek a jövő helyett a múltba.
Kitalálnátok mi van ezen a képen? Valószínűleg soha.
Fotó: Spohn Márton
Ma este véget ér a vágányzár a Bartókon és kezd mindenki számára láthatóvá válni, hogy nem csak a forgalmi rend és a kerékpársáv kapcsán meghozott döntések vezetnek a jövő helyett a múltba.
Ezek itt a képen növénykazetták, az eredeti tervek szerint kis zöld szigetek, amikhez hasonlókkal az 1-es vonalát is szegélyeztük a felújításkor – csakhogy ezt itt nem kövirózsával borították be, hanem térkővel...
Úgy hírlik, a Főpolgármesteri Hivatal és a Főkert úgy döntött: nem kívánja zöldfelületként ezt üzemeltetni, ezért a BKK inkább leburkoltatta olcsó térkővel, még egy kis utólagos betonszegélyt is kapott. Mindez a belső Bartókon, ahol az elmúlt években sorra nyíltak a kávézók, éttermek, galériák, mára ez egy belvárosi főút lett.
Ezt Európában ma már sehol nem engednék meg – a betonkockák kivitelezésének minőségét most tegyük is félre, bár a kép magáért beszél: a színvonal botrányos. Rossz látni, hova vezetett a BKK és a fővárosi közlekedési beruházások körüli teljes fejetlenség.
A posztom célja ugyanakkor nem pusztán a kritika, főleg, hogy a beruházás lényege, a peronok akadálymentesítése fontos és jó, hogy elkészült – a teljes beruházás műszaki átadás-átvétele viszont még jó néhány hétig tart ilyenkor. Ezt a hibát még lehet javítani – szégyen lenne, ha így maradna.