Ma este véget ér a vágányzár a Bartókon és kezd mindenki számára láthatóvá válni, hogy nem csak a forgalmi rend és a kerékpársáv kapcsán meghozott döntések vezetnek a jövő helyett a múltba.
2016. augusztus 28. 16:43
p
0
0
153
Mentés
Kitalálnátok mi van ezen a képen? Valószínűleg soha.
Fotó: Spohn Márton
Ma este véget ér a vágányzár a Bartókon és kezd mindenki számára láthatóvá válni, hogy nem csak a forgalmi rend és a kerékpársáv kapcsán meghozott döntések vezetnek a jövő helyett a múltba.
Ezek itt a képen növénykazetták, az eredeti tervek szerint kis zöld szigetek, amikhez hasonlókkal az 1-es vonalát is szegélyeztük a felújításkor – csakhogy ezt itt nem kövirózsával borították be, hanem térkővel...
Úgy hírlik, a Főpolgármesteri Hivatal és a Főkert úgy döntött: nem kívánja zöldfelületként ezt üzemeltetni, ezért a BKK inkább leburkoltatta olcsó térkővel, még egy kis utólagos betonszegélyt is kapott. Mindez a belső Bartókon, ahol az elmúlt években sorra nyíltak a kávézók, éttermek, galériák, mára ez egy belvárosi főút lett.
Ezt Európában ma már sehol nem engednék meg – a betonkockák kivitelezésének minőségét most tegyük is félre, bár a kép magáért beszél: a színvonal botrányos. Rossz látni, hova vezetett a BKK és a fővárosi közlekedési beruházások körüli teljes fejetlenség.
A posztom célja ugyanakkor nem pusztán a kritika, főleg, hogy a beruházás lényege, a peronok akadálymentesítése fontos és jó, hogy elkészült – a teljes beruházás műszaki átadás-átvétele viszont még jó néhány hétig tart ilyenkor. Ezt a hibát még lehet javítani – szégyen lenne, ha így maradna.
A Fővárosi Közgyűlés által korábban elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia alapján újabb és újabb változtatások érik Budapestet – ezúttal a sebességhatárok csökkentek. Cél a biztonságos közlekedés.
A Makronóm Intézet szerint a keleti nyitás sikere ilyen módon segítheti hazánk 2025-re kitűzött, az Új Gazdaságpolitikai Akciótervben meghatározott 3–6 százalékos gazdasági növekedési céljának elérését is.
A nyugatiak annyira tartanak tőle, hogy Oroszország összeomlása világméretű zűrzavarhoz vezetne, hogy vonakodnak attól, hogy a valódi vereségét pártolják.
Ja, és Európában ilyen izéket nem nagyon látni, ott valamiért nem akadályozni, hanem segíteni igyekszenek a közlekedést, és ha valahova, mondjuk a városközpontba nem nagyon engednek be autót, akkor gondoskodnak megfelelő számú parkolóhelyről, nem az utakból lopkodják el és játsszák át magánzsebekbe a parkolóterületet meg a bevételeket.
Sőt, még az olyan világvárosokban is, mint Ulm például, információs rendszer tájékoztatja az úton lévőt, hogy merre van parkolóház és mennyi szabad hely van benne.
Dávidka, az emberek egyrészt szeretnének minél gyorsabban eljutni A-ból B-be, a közszolgáknak nem az a feladatuk, hogy ezt minden eszközzel nehezítsék, hanem hogy lehetővé tegyék ennek a lehető legkulturáltabb megvalósítását!
A mesterséges úttorlaszok nem tartoznak ezek közé. Ha annak a nem tudom hány milliárdnak, amennyit eltapsoltatok a bkk-babn, csak egy részéből építettetek volna parkolóházat, és racionalizáltátok volna a lámpabeállításokat, akkor sokkal kevesebb kipufogógázt lélegeznének be a főváros lakosai.
A sztenderd dugókért, a fokozott levegőszennyezésért komoly felelősség terhel téged, remélem, tudsz róla!
Egyébként a beruházás lényege, hogy ezeknek az izéknek nem hosszában, hanem keresztben kéne állniuk, hogy csak egy buszsáv maradjon, vagy egy a köznép által nem használható villamospálya. Végre csend lenne, és nem hallatszana az az izé, az a nagyon zavaró zaj a Dávid koponyájában, és aztán talán egyedül is kimerészkedne az utcára.