„Talán nehéz belátni, de az Uberhez hasonló újítások azért tarolnak, mert van rájuk igény. Ezeknek a módszereknek természetesen mindig vannak hibái, a történelem mégis azt mutatja, ha a problémákat kezelni tudják, és képesek a fejlődésre, akkor hamar lépéselőnybe kerülhetnek.
A régi módszerekkel dolgozók a jelenséggel szemben a kezdetekben agresszívan lépnek fel, talán sikereket is elérnek – mondjuk adott esetben betiltják a konkurencia működését. Mivel azonban az újítás iránti igény továbbra is megmarad a célközönségben, újabb és újabb vetélytársak kerülhetnek elő.
Valódi megoldás tehát csak az lehet, ha a régimódiak vagy megújulnak, vagy valamiképp kiegyeznek a riválisokkal – ahogy például a középkor alkonyán a céhtagok többsége előbb-utóbb csatlakozott a konkurens manufaktúrához, vagy ahogy a lemezkiadók és zenészek végül »szövetséget kötöttek« az online zeneoldalakkal, az állandó háborúzás helyett.
Az egész ugyanis csak és kizárólag a felhasználók igényeiről szól. A tömeg megfogalmaz egy vágyat, és aki azt különbül képes kiszolgálni, nyer. Kissé kapitalista felfogás, de mint láttuk, már a középkorban – sőt, az előtt – sem volt ez másképp. Valószínűleg ez mindig is így lesz, míg ember él a Földön.”