„A zenei rendezvényekkel talán a fiatalokat is könnyebb megfogni, de mi a helyzet a kevésbé népszerű területekkel: hogyan lehetne őket rábírni például arra, hogy többet járjanak múzeumokba?
A múzeumokba való becsalogatásra akadnak jó példák, vegyük mondjuk a Szépművészeti Múzeumot – ami nemzetközi nagymesterek alkotásait bemutatva és ügyes marketinget alkalmazva – rekordokat döntött az utóbbi időszakban. Szerencsére manapság egyre több az olyan múzeum, ahol a látogató egészen másfajta kiállítással találkozik, mint ezelőtt 20 évvel, amikor vitrinek mögött sorakozó papírok és tárgyak fogadták. Ma már sokkal modernebbek, interaktívabbak a kiállítóhelyek, hogy néhányat kiemeljek, rendkívül sikeresen működik például a Terror Háza Múzeum, vagy a Skanzen, mindkettő rengeteg látogatót vonz. Ezt a többi intézménynek is át kellene vennie, ehhez pedig lehetőséget kell adni nekik, hogy minél több saját bevételre tegyenek szert. Például, ha valaki megnéz egy kiállítást, fontos, hogy a múzeum boltján keresztül vezessen ki az útja, ahol a kiállítás tematikájával kapcsolatos tárgyakat vásárolhat, így haza is vihet magával valamilyen emléket. Ezt a fajta átállást folyamatosan hajtjuk végre Magyarországon: tovább kell bővíteni, illetve jobban koordinálni az egy helyen működő, vagy a hasonló tematikájú múzeumok marketingjét és árképzési politikáját. A cél, hogy aki valahova bemegy, azt csábítsuk át három másik helyre is.
Az olvasásnépszerűsítéssel kapcsolatban is vannak ötletei?