„Az elmúlt évek egyik legjobb magyar kisfilmje az Újratervezés. Amikor először láttam, úgy képzeltem, hogy kétféle reakció kíséri majd: egyrészt a bántalmazott férfiak rajongása, akiknek a gyötrelmeiről sosem esik szó a nyilvánosságban, másrészt a férfigyűlölők átkozódása, akik az elmúlt néhány ezer év női jogfosztásáért a jelenlegi hímgenerációkon kívánnak elégtételt venni. Továbbá abban bíztam, hogy a százezrek, akikhez eljut a film, annak nyomán talán komplexebben látják majd a családon belüli erőszak problémáját, és megértik, hogy amennyire elfogadhatatlan a fizikai bántalmazás, épp annyira elfogadhatatlan a házastárs verbális megszégyenítése. A szavak épp úgy sebeznek, mint az ököl, épp úgy nyomorítanak meg, akár a kés. S amilyen humánus, annyira progresszív ez a szemlélet, hiszen ha a társadalom felismeri a verbális bántalmazás mechanizmusait, ritkábban torkollik majd egy-egy együttélés fizikai erőszakba. Egyszóval azt vártam, hogy ezzel a filmmel lépünk egyet előre a huszadikból a huszonegyedik századba, amikor már azt az erőszakot sem tagadjuk le vagy gúnyoljuk ki, amelyet férfi sérelmére egy nő követ el. Ennél nagyobbat nem tévedhettem volna.
Az Újratervezést itthon és nyugaton egyaránt úgy ünnepelték, mint két generációval korábban az Elfújta a szél vagy a Casablanca című filmet. Ugyanazzal az őszinte örömmel és lelkesedéssel fogadták, amellyel az indiánok az első telepesek által felkínált üveggolyókat. Úgy hatódtak meg, mint Nero a lángba borult Róma láttán. Ma egy bántalmazott és megtört férfi nem emberi tragédia, hanem a nagybetűs Szerelem. A végső romantika, melynek hatása alatt nők tömegesen sírják tele a zsebkendőt, miközben egy bántalmazásra bármikor alkalmas, saját nyelvükkel kasztrált sofőr után vágyakoznak.
A hagyományos nemi szerepek határainak elmosódása tömegesen termeli a szétroncsolt sorsokat. S nem az a legnagyobb baj, hogy a nők férfiakká, a férfiak pedig nőkké válnak, hanem az, hogy eközben lassan elvész a legelemibb empátia és értékrend, amelyekkel egy együttélést működtetni lehet. Vajon hány bántalmazó kapcsolat zajlik abban a világban, ahol romantikus elfogódás övezi a verbális agressziót? Vajon hány bántalmazó kapcsolat zajlik abban a világban, ahol a férfierőszak ellen a nők mindössze minimális jogi védelmet kapnak, s ahol a nők által elkövetett erőszakot már nem is tagadja, sőt egyenesen fetisizálja a társadalom?”