Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Ahol sok a nyereség, azt el kell venni, hirdetik a fideszes propagandisták.
„Az ATV reggeli műsorában, Bombera Krisztina és Pogátsa Zoltán beszélgetésében szóba került az extraprofit, a fideszes antikapitalista propaganda kedvenc kifejezése. Ahol sok a nyereség, azt el kell venni, hirdetik a fideszes propagandisták Orbántól az elvileg közgazdász Rogánon át lefelé egészen Németh Szilárd rezsibiztosig. Szerintük többek között a bankoknak, a távközlési vállalatoknak, a kiskereskedelmi hálózatoknak, az energiaszolgáltatóknak volt extraprofitjuk, ezt kellett a különadókkal illetve a rezsicsökkentéssel elvenni »a közteherviselés« jegyében. Bombera kérdésére Pogátsa, aki végül is nemcsak tanulta, de tanítja is a közgazdaságtant, elmondta, hogy az extraprofit marxi kategória, és furcsa, hogy a Fidesz marxista kategóriát használ. De hogy mit is jelent a marxi közgazdaságtanban az extraprofit, azt mintha ő sem tudná. Nos, azt a profitot jelenti, amelyet a piaci versenyben élen járó vállalat ér el az adott ágazat többi vállalatával szemben a korszerűbb technika, az alacsonyabb költségek, a magasabb jövedelmezőség okán. Az extraprofit mindig átmeneti, addig lehet elérni, amíg az ágazat többi vállalata fel nem zárkózik. Az extraprofit a fejlesztés, a versengés fő hajtóereje a piacgazdaságban. Aki az extraprofitot akarja megszüntetni – ha tudja, hogy mi az –, az a kapitalizmust, a versenyt akarja megszüntetni. Persze az, amit a Fidesz propagandistái állítanak, hogy egy egész ágazat minden vállalatának – a bankoknak, az energiaszolgáltatóknak – legyen extraprofitja, fogalmi képtelenség.”