Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Hoffmann Rózsa és megbízója, Orbán Viktor tönkreteszik gyerekeink és az egész ország jövőjét. Nem is értem: a kormányfő ilyen iskolába járatná az unokáit?
„Oké, értem, a többség nem olvas hosszú pártprogramokat. Sőt, még némely politikus vagy újságíró se. Ők ezért ismételgetik, hogy az MSZP-nek »nincs programja«. Pedig van, de senki ne higgye el az én szavamra, hogy konkrét, teljesíthető és az ország javát szolgálja! Nézzen bele egy pillanatra, és még a Bajnai Gordonnal közösen aláírt, a közpolitikai alapelveinkről szóló megállapodást is látni fogja. Itt bárki megtalálja:
http://mszp.hu/sites/default/files/ajanlat_magyarorszagnak_kongresszus20131019_0.pdf
Tizenhét héttel, 119 nappal a választások előtt most éppen a legelső fejezete aktuális, mert a héten nyilvánosságra került nemzetközi felmérés szerint a 2012-ben megkérdezett 15 éves magyar diákok olvasási, szövegértési képessége, matematikai és természettudományos tudása elmarad a fejlett ipari országok átlagától. 2000 és 2009 között ugyanezek az eredmények javultak, 2012-re azonban romlani kezdtek. Ahogyan a korábbi jó tendencia sem csak a mindenkori oktatáspolitikának volt köszönhető, a mostani romlás sem pusztán Hoffmann Rózsa áldatlan ténykedésének következménye. De az cáfolhatatlan tény, hogy a 2010-ben kitört fejetlenség, a buta átszervezés, az erőszakos központosítás, a kapkodva létrehozott Klebelsberg-hivatalok hozzá nem értése, a tankönyvkáosz, a tanári fizetések körüli zűrzavar, a pedagógusok önállóságának teljes eltörlése már benne van ebben a rossz bizonyítványban. Ki várhatna jó teljesítményt a tanároktól, igazgatóktól, amikor rendszeresen felmossák velük a padlót, megalázzák és rabszolga-kamarába kényszerítik őket? A tanárok önállóságának, méltóságának visszaállítása nélkül nincs és sose lesz sikeres magyar iskola!
Hoffmann Rózsa és megbízója, Orbán Viktor tönkreteszik gyerekeink és az egész ország jövőjét. Nem is értem: a kormányfő ilyen iskolába járatná az unokáit? Világképük szerint a szegény ember gyereke legyen kétkezi munkás, ne tanuljon nyelveket, hogy még külföldre se mehessen dolgozni, maradjon itt a folyamatosan terjedő szegénységben, és robotoljon a Mészáros Lőrinceknek, Simicska Lajosoknak, Parragh Lászlóknak. Egyetemre csak jómódú családok küldhessék csemetéiket, a közszolgálatinak csúfolt egyetemre meg pláne csak a fideszesek. Ez aljas és cinikus világkép, amelyre egyetlen és egyre dühösebb válasz létezik: El a kezekkel gyerekeinktől!
A választások után felálló új kormány első lépésként ismét politikamentessé teszi az iskolát. Újra 18 évre emeljük a tankötelezettség korhatárát, és visszaadjuk az intézményeket a helyi közösségeknek, amelyek sajátjukként viselik gondjukat. Nem szeretnék programpontversenyt, csak jelzem, hogy a legsürgetőbb oktatáspolitikai teendőket 28 pontban foglaltuk össze. A fontosabbak ezek közül: ingyenes bölcsőde, óvoda-fejlesztés, tornaterem-építési program, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatása. Erősíteni fogjuk a nyelvoktatást és a szakmai képzést. Helyreállítjuk a tanszabadságot. Valódi béremelkedéssel járó pedagógusi életpályát biztosítunk, felszámoljuk a kínos bürokráciát. Tudjuk, hogy a tanárok is ezt akarják, mert megkérdeztük őket. A felsőoktatásban garantáljuk az egyetemi autonómiát, visszaállítjuk a 2011 előtti, államilag támogatott keretszámokat, 2014 őszétől minden újonnan felvett ingyen kezdheti meg egyetemi tanulmányait. Negyedével csökkentjük a már a felsőoktatásban tanulók önköltségét, eltöröljük a röghöz kötést.
Csupa okos, az ország, a családok hosszú távú érdekein alapuló, ugyanakkor reális, az erőforrásokat is figyelembe vevő javaslat. Azoknak, akik nem szeretnek olvasni, talán ki kéne adni hangoskönyvként is: ezt kínálja az MSZP, erre szavaz, aki a szocialistákra adja a voksát.”