Így leírva mindezt, tulajdonképpen nem is érthető, hogy lehetne-e más utat találni az üzleti továbblépéshez; ha van egyetlen olyan tevékenység, amelyet messze a legjobban végez a cég, piacot is vezet vele, és a bevételeinek döntő hányadát itt keresi - miközben elenyésző költségei vannak vele -, akkor egészen egyszerűen ezt a területet kell tovább erősíteni, és minden mást óvatosan visszafogni, vagy inkább kiszervezni. Az utóbbi esetben pedig a kiszervezett tevékenységeknek (esetünkben egy-egy rovat vagy tematikus melléklet lehetett volna a kiszervezés egysége) pedig ténylegesen meg kell küzdeniük a piacon e területen már jelen lévő tartalomszolgáltatókkal, ami az ő hatékonyságukat, eredményességüket is növeli.
Ha egy ilyen folyamatot elindítottunk volna, az drámai változást jelentett volna az Index szervezetére nézve - tizenöt éve ápolt, gondozott, hatalmasra duzzadt szerkesztőségünk abban a formában, ahogy ismertük, fokozatosan megszűnt volna, és átadta volna a helyét kisebb tartalomgyártó műhelyeknek - belülről vagy kívülről, részben új szereplőkkel. Ezt a folyamatot biztosan nagyon nehezen vittük volna végig, hiszen életművünk egy részét kellett volna teljesen új alapra helyezni - de a biztonságos túlélés érdekében ebbe az irányba kellett volna mennünk, azt gondolom, így hatásosabban tudtuk volna védeni vezető piaci pozíciónkat.
E terv ellen azt lehetett felhozni, hogy az Index speciális nyelvezete, kultúrája nehezen teszi lehetővé, hogy más tartalomszolgáltatóval esetleg helyettesítsük egy-egy rovatát - a valóság ennek azonban több ponton ellentmond. Egyfelől már jó ideje voltak szerződött tartalombeszállítóink, akik ilymódon a címlapunkra kerülhettek, másfelől pedig az Index erőteljes, immár évtizedes kulturális hatásaként tulajdonképpen a magyar net döntő része a mi nyelvünkön, a mi kultúránkon felnőve teljes egészében magáévá tette, néha pedig tovább is fejlesztette azt. Sőt: időnként épp a mi oldalainkon találkoztam egyre több olyan anyaggal, amelyekről sokszor arra következtettem, hogy bele-beleragadunk a saját kliséinkbe. A kétezres évek elején csak mi írtunk érdekesen a magyar weben, de 2010-re már messze nem ez volt a helyzet.”