Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A BuBi kiépítésének összköltségét 1,06 milliárd forintra becsülte a BKK, amelyből 900 millió forintot az unió áll. A többit a fővárosnak kell előteremtenie, a működési költséggel egyetemben.
„A BuBi kiépítésének összköltségét 1,06 milliárd forintra becsülte a BKK, amelyből 900 millió forintot az unió áll. A többit a fővárosnak kell előteremtenie, az évi nettó 244 millió forintos működési költséggel egyetemben. Már csak az a kérdés, hogy miből. György István főpolgármester-helyettes ugyan júniusban módosító javaslatot nyújtott be a személyszállítási törvényhez, amelynek értelmében a közbringa is személyszállítási közszolgáltatásnak minősül. S bár nem tette hozzá, de ez ad értelmet a javaslatnak, így az üzemeltetés költségéhez az állam is hozzájárul. Csakhogy a BKV elmúlt években a központi pénzekért vívott elkeseredett és gyakorta kilátástalan harcát látva erre kevés az esély. Erre többen is utaltak a javaslat parlamenti vitájában, hangsúlyozva, hogy nem látható a finanszírozás módja, illetve az sem, hogy a központi költségvetés biztosít-e erre forrást. Szilágyi György (Jobbik) egyúttal megkérdőjelezte a projekt létjogosultságát is, sokallva a kerékpáronként számított 2 millió forintos költségét.
A főváros és a BKK azonban úgy véli, hogy a más nagyvárosokban már bevált kerékpáros közösségi közlekedési rendszer meghonosítása jelentősen javíthatja Budapest közlekedési helyzetét és levegőtisztaságát. A bicikliket bármely állomáson fel lehet majd venni és le lehet tenni a rendszerbe bevont tíz kerületben. Az első fél óra ingyenes, azt követően meredeken emelkedne a használati díj. (Egy korábbi hatástanulmányban az első óra díját egy BKV-jegy árában, minden további megkezdett 60 percet két jegy árában határozták meg. Az előzetes regisztrációval egybekötött éves bérlet díjára 5 ezer forintot javasoltak, míg az alkalmi használók 30 ezer forint kaució mellett használhatnák a bringát.) Egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy a rendszeres felhasználók éves bérletet válthatnak, az alkalmi használók bankkártyával fizethetnek.”