A 4-es metró diszkrét bája

2013. július 31. 13:53

Demszky „álmának”, a vele, velük eggyé vált korrupciónak, szervezetlenségnek, sőt hülyeségnek az árát nem az emlékiratait rendezgető egykori főliberális és hű szövetségesei fogják megfizetni, hanem a lakosság.

2013. július 31. 13:53
Bán Károly
Magyar Hírlap

„Nem mi állítottuk, hanem a 4-es metró átvilágítását végző szakember, az AAM Zrt. üzletágvezetője, hogy a szabálytalanul kiírt közbeszerzési eljárások révén felmerülő többletköltségek önmagukban is több tízmilliárddal drágították meg az építkezést, hogy a beruházás ütemterve elfért egy A4-es papíron, és persze nem volt se stratégiai irányító szerve, se érdemi felügyelete. »Azt hiszem – mutatott rá a lényegre az átvilágító –, valakiknek ahhoz fűződött érdeke, hogy a folyamatok ne legyenek átláthatók, s a kivitelezők is inkább a városházára jártak ügyeiket intézni, mint a metróigazgatóságra.« Ez Demszky és a szocialisták életműve Magyarország történetének egyik legnagyobb beruházásában, amelynek sikerében most Tarlósék »sütkéreznek«. Sajnos azonban Demszky »álmának«, a vele, velük eggyé vált korrupciónak, szervezetlenségnek, sőt hülyeségnek az árát nem az emlékiratait rendezgető egykori főliberális és hű szövetségesei fogják megfizetni, hanem a lakosság. Ez az egyik tanulsága a 4-es metró »sikertörténetének«. Most majd megtapasztalhatjuk, a közösségi pénzek ebek harmincadjára jutnak, ha azokkal úgy bánnak, ahogy a korábbi ország- és városvezetés tette. 

A balliberális sajtó hallgat arról is, miért is nem épült meg a 4-es metró az orosz államadósság terhére. Hát azért nem, mert Demszky és társai – ahogyan az egy városházi jegyzőkönyvben olvasható – »nem akarták, hogy visszajöjjenek az oroszok«. Azt is mondhatnánk, a hebrencs ideológia teljesen irracionálisan írta felül Magyarország geopolitikai adottságait, az ebből fakadó természetes stratégiai partnerség fontosságát. Ha nem kellett ingyen, fizessen hát érte most a magyar apránként százmilliárdokat, például dugódíjban. Megjegyezzük, erre is Demszkyék vállaltak garanciát. A kormányrudat pedig úgy adták át, hogy egy, azaz egy P+R parkolót építettek a fővárosban. Az igazi baj persze az, s ez a harmadik tanulsága lehet a 4-es metró építésének, hogy e gyalázat kapcsán is elmaradt az elszámoltatás. Nyomoznak, nyomozgatnak az ügyben, eredmény azonban nincs. Így egyelőre a társadalomnak csak ahhoz van joga, hogy megfizesse az elhibázott beruházás árát. Holott ugyanez a társadalom szívesen venné, ha megtalálnák ennek az elhibázott beruházásnak a felelőseit is.

Persze most nem politikai felelősségre gondolunk, azzal már teli a padlás.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 51 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tabakur
2013. július 31. 21:29
Az írásból mintha kimaradt volna az a négy év mikor a Fidesz által vezetett kormány jegelte a történéseket. Az nincs a veszteség listában pedig bekéne írni azt is.
mustarharmas
2013. július 31. 19:54
Hogy Demszky miért nem ül? Érthetetlen.
lynx
2013. július 31. 19:35
A 4-es metróval kapcsolatban csak azt tenném hozzá, hogy volt szerencsém néhány állomást építés közben megnézni és el gondolkoztam, mi tényleg ennyire gazdagok vagyunk? Óriási belső terek vannak, látványosak, kevés templom van ami nem férne el némelyikben. A takaró és a nyújtózkodás miért nem volt szempont, vagy ennek nem csak közlekedési feladata hanem valami magamutogató, dicsekvő funkciót is álmodtak?
balbako_
2013. július 31. 17:19
Az volt számomra döbbenetes. hogy "csak" a végösszeget, a befejezési határidőt és a ki fizet kinek és mennyi kötbért, nem tudták megmondani. Ezeket mind Tarlóséknak kellett rendbe tenni.Ráadásul az ország legjobban fizetett embere állt a Metró építkezés élén, többet keresett, mint a szintén szalmai nulla MNB elnök. Ha ez nem bűnügy, akkor mi az?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!