„Alapvetően két fő trendet azonosíthatunk a televíziós közönségmérés esetében: az egyik a megszokott kontaktus számot, elért közönséget mérő megközelítés megtartása, a másik pedig a közönséget jellemző, fogyasztás minőségét mutató információ (pl. bevonódás (engagement)) mérése és kvantifikálása. Ez utóbbi kapcsán tűnt fel a közösségi médiában a televíziós programok és műsorszámok kapcsán zajló nézői beszélgetések elemzése és értékelése.
A digitális videórögzítő (DVR) nyújtotta kényelmi késleltetett nézés funkcióval együtt megjelent a közönségmérési adatok késleltetett, időben eltolt nézéssel korrigált eredményeinek közzététele is. 2007 óta használják az USA piacán az ún. C3 rating-et, ami a sugárzás időpontját követő három nap során megnézett műsorokkal korrigált nézettségi adatot tartalmazza.
Bár a DVR és a nézettségmérésbe való integrálása meghatározó lépés, tudjuk, hogy emellett a platformok diverzifikálódásának jelensége jelenti az igazán komoly kihívást: mérni szeretnénk a televíziós tartalmak fogyasztását és közönségét a PC-n, laptopon, tableten, mobiltelfonon..... Erre reagálva indították útjára a kereszt-platform alapú méréseket, például a Nielsen cross-platform campaign rating kezdeményezését.
Ugyanakkor ezek mellett a mennyiségi mérést fejlesztő lépések mellett, több szakértő is amellett teszi le a voksát, hogy a közösségi médiában zajló nézői beszélgetések, és ott megjelenő visszajelzések olyan értéket és minőségi információt jelenthetnek a televíziócsatornáknak (vagy éppen bármilyen más médiumnak), amit a klasszikus közönségmérési módszerek nem tudnak biztosítani.”