„Szepesi György emlékén, Virtay Tamáson és Knézy Jenőn felnőve egészen szürreális élmény egy magyarnak az amerikai tévén követni az olimpiát. Itt nincs drukkolás, nincs örömében zokogó szakkommentátor vagy a versenyt extázisban követő, a mi fiainkkal-lányainkkal együtt lélegző riporter. Egyáltalán: nincs olyan, hogy mi, senki nem beszél többes szám első személyben, szigorúan Team USA-t mondanak, és hűvös, távolságtartó profizmussal örülnek, ha nyernek.
Az olimpiát Amerikában az egyik legnagyobb országos adó, az NBC közvetíti, ahogy Szöul óta az összeset (és 2020-ig biztosan nála is maradnak az olimpiai jogok). A csatorna 2,2 milliárd dollárt fizetett a jogokért még 2003-ban - igaz, ebben benne volt a 2010-es téli olimpia közvetítése is -, és ebből ki is tapossák a lehető legtöbbet, több mint 5500 órányi közvetítést adnak a játékokról. Ez nettó műsoridőben több mint 200 nap lenne, tehát trükk van a dologban: a műsoridő nagy része online streamként értendő az NBCOlympics.com-on, a maradék meg szétoszlik a cég több csatornája között. Három hétig szinte éjjel-nappal olimpia megy az NBC Sports Networkön, a az MSNBC-n, a CNBC-n, és a spanyol nyelvű Telemondón, és persze a zászlóshajón, a nagy NBC csatornán, reggel tíztől éjfélig, alig-alig megszakítva hírekkel, és más műsorokkal. A csatorna szinte az összes sorozatát és saját gyártású műsorát pihenteti, szünetet tart az elképesztően népszerű America's got talent (a Csillag születik eredetije) is. Dr Phil, a tíz éve rendelő tévés pszichológus azért nem, kevés ahhoz egy olimpia. (...)
Az amerikai hagyományoknak megfelelően minden versenyt duóban közvetít két kommentátor, a nézők nem monológot, hanem párbeszédet kapnak. A legfurább az, hogy a kommentátorok alig-alig drukkolnak az amerikai versenyzőknek. Elemeznek, követik az eseményeket, nagyon okosakat mondanak, érezhetően nagyon felkészültek, ed nem élik meg nemzeti sorstragédiaként a vereséget, és nincs örömmámor a győzelemnél. Persze örülnek, de nem csinálnak úgy, mintha az ország nyert volna. (...)
Szintén jó amerikai szokás szerint elég keményen tele van rakva reklámmal a közvetítés, a reklámszünetek aránylag rövidek ugyan, de idegesítően gyakran szakítják meg az adást. Viszont szinte minden cég külön, olimpiára hangolt hirdetésekkel készült az eseményre, ha más nem, a reklám végén megjegyzik, hogy a cég amerikai csapat hivatalos támogatója. Amerikában egyébként az olimpiai csapat egyáltalán nem kap állami támogatást, magánadományokból és céges támogatásokból, szponzorációból fedezik a költségeiket (pont ugyanúgy, ahogy az elnökválasztási kampányt).”