Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Egy-egy beszólás hatást gyakorol. Hirtelen több lett a lájk, a komment, a megosztás. Kiderült, hogy bár ezek a szövegek megosztják az embereket, de érzelmeket váltanak ki.
„Ezek a bejegyzések rendszeresen olyanok, ahol a tartalom még talán vállalható is lenne, de a megfogalmazás stílusa, a használt szavak, illetve az egész hangulata sokszor bicskanyitogató. Mégis, az adott ember követői az esetek nagy részében ezt lájkolják, sőt, egyetértenek vele. Ugye az ilyen jellegű »beszólós« bejegyzések egyik nagy hazai bajnoka Schobert Norbi. Nem is linkelek semmi konkrétat tőle, az Update Facebook oldalába bárki bele tud olvasni, akit érdekel. (...)
Aztán megjött a Facebook, és azt láttam, hogy ugyanezen elv mentén készülnek a hivatalos kommunikációk is. Az eredmény? Természetesen a dögunalom, a kommentek, lájkok hiánya. Aztán szép lassan kiderült, egy-egy beszólás, egy-egy eltérő szöveg hatást gyakorol. Hirtelen több lett a lájk, a komment, a megosztás. Kiderült, hogy bár ezek a szövegek megosztják az embereket, de érzelmeket váltanak ki (és ez ugye fontos), ezért sokkal több emberhez eljutnak.
Innen már csak egy lépés, hogy kiderüljön: ha valaki »hozza saját magát« vagy ne adj isten rájátszik erre, akkor bizony az amúgy bunkónak nevezett stílus is működik! A dolog egyébként azért is jól működik, mert a Facebookon a rajongóknak kommunikálunk. Azoknak elsősorban, akik szeretnek minket. Márpedig, akik szeretnek, ott működik a kognitív disszonancia, és megmagyarázzák maguknak is, hogy ez a stílus tök jó, milyen igaz és szép.
A rajongók kicsit úgy működnek, mint a hívők. Nem igazán kritizálnak, ha hisznek bennünk. Elfogadják ezt, sőt, előbb-utóbb ők maguk teszik ezt normává.”