Jézus élete után a kiválasztottak maradtak meg nekünk
Isten igéjét nemcsak a Biblia hirdeti, de minden ihletett mű, így például akár egy festmény, egy regény. Vagy éppen egy sorozat, amely Jézus élete alapján még rekordot is állított.
Ne kelljen már valakinek, főleg, ha nem a kezdetek kezdetén – még felszentelés előtt – házasodik, szembesülni a palást vagy házastárs kérdéssel.
„Lépjünk inkább tovább, és tegyük fel azt a kérdést, hogy nem kellene-e módosítani ezt a kitételt? Ha rajtam múlna, bizony, alkalmaznék némi módosítást a törvényen. Elfogadom Szabó püspök érveit, hogy a lelkész identitás-ember, hogy valóban az az igazi példa, hogyha a lelkész családjával együtt szívvel-lélekkel a gyülekezetben Isten ügyét szolgálja, együtt van az általa pásztorolt gyülekezettel vasárnaponként. A parókus- lelkészek esetében talán meg is hagynám a törvénynek ezt a szigorát. De református egyházunkban nem csak klasszikus parókus-gyülekezeti lelkészek szolgálnak, erről mintha elfeledkeznénk. Vannak intézeti lelkészek, vannak hitoktató lelkészek, vannak egyetemi lelkészek, vannak kollégiumi lelkészek, vannak kórházi-lelkészek, különböző missziókban dolgozó lelkészek stb. Nem hiszem, hogy ezeken a posztokon is megáll püspök úr érvelése. Sőt, sokszor ezekben a hivatásokban gazdagító is lehet az ökumenikus nyitottság és a közvetlen tapasztalat, kapcsolat. Ne kelljen már valakinek, főleg, ha nem a kezdetek kezdetén – még felszentelés előtt – házasodik, szembesülni a palást vagy házastárs kérdéssel. Persze kérdés, hogy akarunk-e egyáltalán erről a törvényi kitételről gondolkodni, vagy azt mondjuk, hogy ez az állapot is befagyott, akárcsak az ökumené püspök úr szerint. Számomra nagyobb relevanciája lenne ennek, mint pl. a HK 80. kérdése fordításával kapcsolatosan lefolytatott vitának.”