Az Andrássy út egy régi adóssága a városnak

2012. április 18. 09:32

Annak idején azt gondolták, aki biciklizik, az csak a hobbijának hódol, bele sem gondoltak, hogy ez a jövő közlekedési eszköze. Interjú.

2012. április 18. 09:32
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
MNO

Mi mozgatta a papíron már most nagyon látványos változást?

Az Andrássy út egy régi adóssága a városnak, rendezését a 2011 őszi autómentes napon ígértem meg. Igazából a kerékpárosoknak volt követelése, hogy 2012-ben kezdjük is el a munkát, ez most teljesül. Azért cseréljük meg ugye a parkolósávot és a kerékpársávot, mert korábban a parkoló autók mögött eldugva haladtak a biciklizők, akiket zavartak az útra tett kukák és az állandó rakodás, az anyósülésről a parkolósávban kiszállók nem is tudtak tükörbe nézni, nem is gondoltak rá, hogy ott kerékpáros jöhet. Az Andrássy útról jobbra forduló autók sem látták a kerékpárosokat, és ott van még a lámpakérdés: noha párhuzamosan haladtak két és négy keréken a sugárúton, mégis felváltva kaptak zöldet, aminek nyilván a kerékpározók látták kárát – nem is tartották be a szabályokat, rendkívül balesetveszélyes helyzetek álltak így elő. Rossz forgalmi rend volt, ami 1995-ben létrejött. A csere biztonsági kérdés az autósoknak, a kerekezőknek pedig egyszerűen közlekedési kérdés. Annak idején azt gondolták, aki biciklizik, az csak a hobbijának hódol, bele sem gondoltak, hogy ez a jövő közlekedési eszköze. (...)

Van-e még olyan bringaút a fővárosban, ami ugyanilyen elhibázott és veszélyes, tehát az Andrássyhoz hasonló kezelésre vár?

Ó, hát rengeteg. Korábban az volt az útépítés, hogy a járda felére sárga festékkel felhúztak egy vonalat, és azt mondták, hogy »nem tudom, hány száz« kilométer kerékpárút épült. Ilyennel tele van a város, ezek a legrosszabb példák. Azok, akik rendszeresen kerékpároznak, tudják jól, hogy ezek helyett sokkal biztonságosabb, ha lemennek az útra, ami viszont szabálytalan, ha van »kerékpárút«. Itt van nekünk a Bajcsy-Zsilinszky út egy teljesen felesleges, háromsávos kapacitással, mert közben átépült a Kiskörút, sem a lánchídi ág, sem a körút nem tudja fogadni azt a forgalmat, ami a Bajcsyról érkezik. Így alakult ki, a kerékpársáv rákerült a járdára, és a Szent István-bazilika mögötti járdán...

...a turisták között...

...igen, kiemelt turistaforgalom van; ott állnak meg a buszok és ott megy a sáv. Olyan hely is van, ahol cikázik a felfestés az út egyik oldaláról a másikra, minden egyes oszlopot és fát kikerülve. Valójában aki kerékpározni és nem kalandtúrára indul, az ott is inkább az autóutat használja, és az autósok ilyenkor mérgelődnek, hogy miért nem a kijelölt helyen tekernek. A legrosszabbak az álságos megoldások, amikor a város úgy próbál valamin úrrá lenni, hogy alibi megoldásokat alkalmaz.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 41 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Morrison
2012. május 03. 20:30
Szerintem - ha már kacsintgatunk Kelet felé - a riksa sem rossz megoldás, vagy talán a lóvasút??:DDD Igazán egy fiatal ember ilyen jól fizető beosztásban,mint ez a Dávid lehetne egy kicsit kreatívabb:DDDDDDDDD
durrbele
2012. május 03. 20:30
Vegyetek biciklit segitsétek a cigányokat.Legyen munkájuk.Nemtudtad hogy náluk a lopás munka?
duzur
2012. május 03. 20:30
Nem hiszem, hogy ami számos városban müködik, arra pont a magyarok lennének alkalmatlanok... Buda valóban egy "meredek" terep de Pest jóval síkabb mint pld. Bécs és itt is egyre többen közlekednek biciklin.
duzur
2012. május 03. 20:29
Ugye azt is tudod, hogy ez a srác már akkor erösen érdeklödött a városi közlekedés iránt amikor más gyerekek épphogy irni tanulnak? Ezt pont a mandineren közölte egy jobbos aki ismeri személyesen is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!