„Mi mozgatta a papíron már most nagyon látványos változást?
Az Andrássy út egy régi adóssága a városnak, rendezését a 2011 őszi autómentes napon ígértem meg. Igazából a kerékpárosoknak volt követelése, hogy 2012-ben kezdjük is el a munkát, ez most teljesül. Azért cseréljük meg ugye a parkolósávot és a kerékpársávot, mert korábban a parkoló autók mögött eldugva haladtak a biciklizők, akiket zavartak az útra tett kukák és az állandó rakodás, az anyósülésről a parkolósávban kiszállók nem is tudtak tükörbe nézni, nem is gondoltak rá, hogy ott kerékpáros jöhet. Az Andrássy útról jobbra forduló autók sem látták a kerékpárosokat, és ott van még a lámpakérdés: noha párhuzamosan haladtak két és négy keréken a sugárúton, mégis felváltva kaptak zöldet, aminek nyilván a kerékpározók látták kárát – nem is tartották be a szabályokat, rendkívül balesetveszélyes helyzetek álltak így elő. Rossz forgalmi rend volt, ami 1995-ben létrejött. A csere biztonsági kérdés az autósoknak, a kerekezőknek pedig egyszerűen közlekedési kérdés. Annak idején azt gondolták, aki biciklizik, az csak a hobbijának hódol, bele sem gondoltak, hogy ez a jövő közlekedési eszköze. (...)
Van-e még olyan bringaút a fővárosban, ami ugyanilyen elhibázott és veszélyes, tehát az Andrássyhoz hasonló kezelésre vár?
Ó, hát rengeteg. Korábban az volt az útépítés, hogy a járda felére sárga festékkel felhúztak egy vonalat, és azt mondták, hogy »nem tudom, hány száz« kilométer kerékpárút épült. Ilyennel tele van a város, ezek a legrosszabb példák. Azok, akik rendszeresen kerékpároznak, tudják jól, hogy ezek helyett sokkal biztonságosabb, ha lemennek az útra, ami viszont szabálytalan, ha van »kerékpárút«. Itt van nekünk a Bajcsy-Zsilinszky út egy teljesen felesleges, háromsávos kapacitással, mert közben átépült a Kiskörút, sem a lánchídi ág, sem a körút nem tudja fogadni azt a forgalmat, ami a Bajcsyról érkezik. Így alakult ki, a kerékpársáv rákerült a járdára, és a Szent István-bazilika mögötti járdán...
...a turisták között...