A BKV a legnehezebb kérdés

2012. február 22. 14:13

Azt ígértem a budapestieknek, hogy mindent megteszek annak érdekében, hogy a fővárosban rend legyen. Ebben a rendcsinálásban a legnehezebb kérdés a BKV. Interjú.

2012. február 22. 14:13
Tarlós István
Tarlós István
hvg.hu

„Elkészült a BKV finanszírozásáról szóló, kormánynak szánt koncepció, amit mára ígértek? (Az interjú február 21-én, kedd délután készült, mielőtt megjelent volna a BKV-t is érintő megszorításokat tartalmazó kormányhatározat – a szerk.)

Félórával ezelőtt lett kész a kormánnyal egyeztetett, a Századvéggel közösen készített koncepció.

Mit javasolnak a közlekedési cég megmentésére?

Maradjunk annyiban, hogy több lehetőséget is felvázoltunk, de a részletekről, amíg a kormány meg nem tárgyalja és egy kormányhatározattal el nem fogadja, nem akarok beszélni. Higgye el, most ez a város érdeke. Miután aláírtuk a megállapodást, szívesen beszélek róla. (...)

A kerületi polgármesterekkel egyeztettek a koncepcióról?

Nem értem a kérdést.

A január végén leadott korábbi tervezet kidolgozásába bevonta Rogán Antalt, az V. kerület vezetőjét, és múlt hét kedden a kerületi és agglomerációs polgármesterekkel is tárgyalt. Beépítették-e az ötleteiket? Kormányzati forrásaink szerint a kabinet elvárta ezt önöktől.

Miért pont Rogán Antal?

Az elmúlt hetekben vele vitatkozott a legtöbbet a BKV helyzetéről. (A főpolgármester és a belvárosi polgármester küzdelméről itt olvashat részletesebben.)

Ne haragudjon, de ebbe nem akarok belemenni. A főváros tömegközlekedése nem a kerületek feladata, soha nem is volt az. Nekem az a célom – és úgy veszem észre, hogy a miniszterelnök úré is –, hogy a BKV helyzetét megoldjuk. Helytelen, ha a figyelem nem erre, hanem a vélt vagy valós személyi konfliktusokra terelődik. Azt pedig nem tudom, honnan veszi, hogy a kormányban elvárnák tőlünk, hogy a kerületi polgármestereket vonjuk be.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agricola
2012. február 22. 21:54
„A BKV megmentése érdekében bárkivel összefogna - mondta a főpolgármester a hvg.hu-nak. „ Melegen ajálom neki, fogjon össze az MSZP polgármester jelöltjével, Horváth Csabával, ő minden bizonnyal valószínű, hogy lehetséges, hogy valamit nagyon tudhat. Ő kampányában azt ígérte, hogy ingyenessé teszi a budapesti tömegközlekedést. Ha ezt megtudta volna tenni, gyerekjáték lenne az ő segítségével megodani a BKV minden problémáját.
Alte
2012. február 22. 18:19
Azokban a nagyvárosokban ahol jól működő tömegközlekedés van, az utasok fizetik a költségek harmadát. Egy másik harmadot ad a költségvetés, és a harmadik harmadot pedig a működtető önkormányzat. Ezt Budapest esetében is el tudnám képzelni. A mostani jegybevétel háromszorosával működtethető lenne a BKV. Ha a kerületek is beszállnának valamivel, annyival kevesebb lehetne a költségvetés része.
slomovicz
2012. február 22. 17:30
Dunakeszi, Solymár és még sorolhatnám azokat a pestkörnyéki községeket amelyekbe - kék busz jár és egy büdös vasat sem fizetnek a budapesti költségvetésbe. A kérdésre hogy miért?-Nem fér bele a községi költségvetésbe. Van itt miröl beszélni.
Übermayer
2012. február 22. 17:25
szerintem meg igenis a kerületeknek is be kellene szállni a BKV-ba, pótolják ki most a hiányzó 20 milliárdot és kapjanak cserébe tulajdonrészt, legyenek ők is érdekeltek a BKV gazdaságos működtetésében.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!