Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Mára valahogy elhallgattak a napilapok megmentését szorgalmazó kórusok is. Talán végre elfogadta mindenki, hogy a lapokat csak a piac menthetné meg. Ha akarná.
„Kiábrándítóak a New York Times tavalyi eredményei. Kiábrándítóak, de nem meglepőek. Az online kiadásnál bevezetett »lyukacsos« fizetős fal ugyan egyértelműen sikeres, ez mégsem volt képes ellensúlyozni az összesített bevételek további csökkenését. A lap előállításának költségei 2011-ben tovább nőttek, a New York Times nyeresége pedig tovább olvadt.
A hanyatlást az elmúlt évek folyamatos átszervezései ellenére sem sikerül lassítani. Ennek fő oka, hogy nyomtatott lap hirdetési üzletének egyre gyengébb teljesítménye. (...)
Itt persze szó sincs a Tücsök és a hangya megható történetéről. Egyik kiadónál sem mondják, hogy egykor a print tartotta el az online, most tehát ideje visszaadni a kölcsönt. Mára valahogy elhallgattak a napilapok megmentését szorgalmazó kórusok is. Talán végre elfogadta mindenki, hogy a lapokat csak a piac menthetné meg. Ha akarná.
A New York Times persze minden nehézsége ellenére jó helyzetben van. A világ egyik legjobb napilapját a világ egyik legjobb online lapjával tudják támogatni. De mi lesz azokkal a lapokkal, amelyek »elfelejtettek« nehéz napjaikra ilyen digitális támaszról gondoskodni? Attól tartok olyan gyorsan fognak elsüllyedni, mint Hummer a Balatonban.”