Malév-sirató

2012. február 03. 13:14

A Malév csődje a rendszerváltás utáni Magyarország működése szempontjából normális, sőt logikus történés volt.

2012. február 03. 13:14
Kiss Ádám
Hírszerző

„Lehet vitatkozni azon, hogy az állam vagy a magánszektor jobb gazda, de mint a Malév példája mutatja, itt egyikből sem sikerült jól kijönni, és alapvetően nem önmagában azon múlt, hogy milyen kézben volt a légitársaság. A gyanús és eszetlen privatizációkkal és visszavásárlásokkal, pártpénzek mosására és hűbérbirtoknak használt vezetői pozíciókkal, kontraszelektált, csak a politikai hűség által kiválasztott managementtel, következmények nélkül szétlopható vagyonnal, világos célok, tervek, számok nélkül működő, politikai érdekharcok túszának használt, újabb és újabb hitelekből toldva-foldva működtetett cégek ugyanis előbb-utóbb, főleg, ha elfogy a kívülről pumpált pénz, kinyiffannak.

Így járt most a Malév, így áll a szó szerinti zajos, füstös, lángoló összeomlás szélén álló BKV, és erős a gyanúnk, hogy a MÁV megmentése is épp csak egy finanszírozhatatlan, pazarló struktúra meghosszabbítása újabb kis időre. És így áll még egy csomó állami cég és intézmény, amit hitelekből, uniós támogatásokból, elbocsájtásokból, összevonásokból, kiszervezésekből, vagyonelemek elkótyavetyéléséből és különféle egyéb trükkök százaiból sikerült fenntartani az elmúlt években-évtizedekben.

A Fidesz mindenáron történelmi küldetéssé akarja felnemesíteni a saját kormányzását, és a dolgok jelenlegi állása alapján ez sikerülni is fog. Csak nem úgy, ahogy ők tervezték. Az Orbán-rezsim történelmi küldetése az lesz, hogy konok, saját légváraihoz ragaszkodó ostobaságával és tehetetlenségével, afféle »gyújtogató, csóvás emberként« bevégezze azt, amit az előző kormányok összehoztak, és végleg összedöntse ezt a fenntarthatatlan, működésképtelen rendszert. Remélem sikerül nekik. És akkor talán lesz esély egy újat és talán jobbat építeni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 72 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
marós
2012. február 04. 06:27
A Pufajkás, a D209-s, a Fletó, a Libás, a nagyot ugró Pannonpuma által lerakott taposóaknák közül most a MALÉV robbant fel,de a többi (BKV,MÁV, 4-sMetró), még hátra van. A magyar BIN-Ládenek elvégezték munkájukat, és most szidják a romeltakarítókat.
radas
2012. február 03. 19:36
Gala genyó,te mocskos féreg!AZ új világ ORBÁNNAL lesz, de remélem hogy a magadfajta mocskos patkányok nélkűl.(El lehet menni,mondta a nagy kombinátor)
Krupp Skya
2012. február 03. 17:43
Ezlett az MSZP-s lufiból Puch-Air.
blogen
2012. február 03. 16:29
Már bocs, de a MALÉV csődjére már 2010-ben Oszkó is készült, ők neki is láttak szervezni az új társaságot, hogy majd amikor eljön a nap, hogy a MALÉV bedől, akkor néhány óra alatt átvehesse a helyét, de a kormányváltás miatt már nem lett belőle semmi. Aztán a FIDESZ szart bele. Mert szerinted mi történt, ma reggel váratlanul kiderült, hogy a jé, a MALÉV csődben van és most aztán válságstáb vagy mi! Tudták ők, hogy baj van, de nem érdekelte őket. Most is csak a piárszempont miatt előadják, hogy ők aztán urai a helyzetnek, de nagyon. Ha te azt hiszed, hogy ezek a tetves jaffások nem hazaáruló szutykok, ott baszod el!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!