Budapest nem lehet a Mr. Smithek városa

2010. szeptember 16. 10:22

Én vagyok az MSZP főpolgármester-jelöltje.

2010. szeptember 16. 10:22

Az év első kampányígéretét ön tette májusban, az ingyenes BKV-val, az ellenzék rögtön le is fénymarhaságozta. Tartja magát az ötlet?

A koncepció nem változott. A stratégiai cél akkor sem a díjmentes közösségi közlekedés volt, most sem az. Hanem egy egészségesebb, az állandósuló dugóktól, szmogtól, piszoktól mentes város kialakítása. A közösségi közlekedés díjának jelentős mérséklése, az esetleges díjmentesség is egy eszköz, hogy a budapestiek inkább válasszák ezt a közlekedési módot. De nem akarom eldönteni a fővárosiak helyett, hogy mit szeretnének. Ezért ők dönthetnek népszavazáson abban  is, hogy milyen közösségi közlekedést akarnak. A közösségi közlekedés színvonalának a javítása szintén egy eszköz a cél elérésére. Számomra az a közösségi közlekedés, amit most az új Combinók, az új Volvo buszok és reményeim szerint majd az új Ikarus buszok testesítenek meg. (...)

Szép vízió: díjmentesen, vadonatúj buszokon közlekedő budapestiek. 2006-ban is készített egy programot, amiben még merészebb tervek voltak: alagút a Duna alatt hosszában, üvegbúrával fedett, téliesített Városliget. Ezek a mostani programból valahogy kimaradtak. Miért?

Az én személyes programomban benne vannak. A legszemélyesebben.

Van egy külön kis program az éjjeliszekrénye fiókjában?


Van egy, mondjuk, hogy két-három bajuszból álló személyes vágyam, amiről nem beszélni akarok, hanem megvalósítani. Az egyik a Dunagút. A világ nagyvárosaiban trend, hogy a közúti közlekedést a föld alá viszik alagutakba, a felszínt pedig parkosítják. Azt, hogy ezt bizonyos emberek ostobaságnak minősítik, csak ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a mozdony feltalálásakor attól féltek, hogy a nagyobb sebességnél az utasok nem kapnak majd levegőt. (...)

Önnek hogy tetszik a Kétfarkúak örök élet plusz 20 év ígérete?

Én plusz két és fél évet mondok, de ez egy tudományosan kiszámolt tétel. A 2006-os programban már másfél év plusszal számoltunk. Ez most egy évvel nőtt, mert akkor nem számolhattunk a közlekedés átalakításával, csak az egészségmegőrzés stratégiájával. Azaz a mai betegségcentrikus egészségügyi ellátórendszer helyett mi egy egészségcentrikus ellátórendszert akarunk létrehozni, születésétől odafigyelve minden egyes polgárra.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
rosszkutya
2010. szeptember 17. 04:58
Nyomorult, úgy van vele, hogy ha a Gabinak két évtizeden keresztül bejött a négyes metro, akkor neki is elég, ha valami alagutat ígérget. Megmondom, én ki is ásatnám vele.
lucs.wellness
2010. szeptember 17. 02:28
Ha az ingyenes jegy árazásad bevált volna 8 évvel ezelőtt,akkor milyen pénzből végkielégitettétek vóna magatokat,te kis ütődött.
1120
2010. szeptember 17. 01:23
A vezetéknevem megegyezik a tiéddel, Horváth... Néhány napja született gyermekünknek (ha fiú lett volna) mégis a Csaba nevet adtuk volna. Főleg azért, mert tetszik, meg persze azért is, mert tudom jól, hogy mire felnő a gyerek, rólad már azt sem fogják tudni, hogy valaha éltél ezen a bolygón. Te nem percemberke vagy, haver, hanem másodperc-emberke! Elmehetsz az ingyenes BKV-buszoddal a picsába...
gudmen
2010. szeptember 17. 01:21
89:1 Valaki mellényomott?:)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!