„Örök szerelem, ettől nem lehet elszakadni” – így vallott a visszatéréséről a Mandinernek az olimpiai bajnok
Szász Emese a decemberi országos csapatbajnokságon a gyermekei előtt léphet ismét pástra.
Én vagyok az MSZP főpolgármester-jelöltje.
„Az év első kampányígéretét ön tette májusban, az ingyenes BKV-val, az ellenzék rögtön le is fénymarhaságozta. Tartja magát az ötlet?
A koncepció nem változott. A stratégiai cél akkor sem a díjmentes közösségi közlekedés volt, most sem az. Hanem egy egészségesebb, az állandósuló dugóktól, szmogtól, piszoktól mentes város kialakítása. A közösségi közlekedés díjának jelentős mérséklése, az esetleges díjmentesség is egy eszköz, hogy a budapestiek inkább válasszák ezt a közlekedési módot. De nem akarom eldönteni a fővárosiak helyett, hogy mit szeretnének. Ezért ők dönthetnek népszavazáson abban is, hogy milyen közösségi közlekedést akarnak. A közösségi közlekedés színvonalának a javítása szintén egy eszköz a cél elérésére. Számomra az a közösségi közlekedés, amit most az új Combinók, az új Volvo buszok és reményeim szerint majd az új Ikarus buszok testesítenek meg. (...)
Szép vízió: díjmentesen, vadonatúj buszokon közlekedő budapestiek. 2006-ban is készített egy programot, amiben még merészebb tervek voltak: alagút a Duna alatt hosszában, üvegbúrával fedett, téliesített Városliget. Ezek a mostani programból valahogy kimaradtak. Miért?
Az én személyes programomban benne vannak. A legszemélyesebben.
Van egy külön kis program az éjjeliszekrénye fiókjában?
Van egy, mondjuk, hogy két-három bajuszból álló személyes vágyam, amiről nem beszélni akarok, hanem megvalósítani. Az egyik a Dunagút. A világ nagyvárosaiban trend, hogy a közúti közlekedést a föld alá viszik alagutakba, a felszínt pedig parkosítják. Azt, hogy ezt bizonyos emberek ostobaságnak minősítik, csak ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a mozdony feltalálásakor attól féltek, hogy a nagyobb sebességnél az utasok nem kapnak majd levegőt. (...)
Önnek hogy tetszik a Kétfarkúak örök élet plusz 20 év ígérete?
Én plusz két és fél évet mondok, de ez egy tudományosan kiszámolt tétel. A 2006-os programban már másfél év plusszal számoltunk. Ez most egy évvel nőtt, mert akkor nem számolhattunk a közlekedés átalakításával, csak az egészségmegőrzés stratégiájával. Azaz a mai betegségcentrikus egészségügyi ellátórendszer helyett mi egy egészségcentrikus ellátórendszert akarunk létrehozni, születésétől odafigyelve minden egyes polgárra.”