Európa, expressz

2009. október 06. 11:20

A magyar vonat koszos, büdös és késik. Az ember attól a másodperctől, hogy felszáll, azt várja, mikor szállhat le.

2009. október 06. 11:20
A magyar vonat koszos, büdös és késik. Az ember attól a másodperctől, hogy felszáll, azt várja, mikor szállhat le. Azonban soká kell várnia. Egyes tájakon az illetékesek önfeledten járatni kezdték az új, kényelmes, halkan suhanó fém-üveg hernyókat, ám a sínpályát alattuk elfeledték felújítani; kurrens szakaszokon a száguldásra termett szerelvények harminccal közlekednek. Székesfehérvárra, amely a Kelenföldi pályaudvartól hatvannégy kilométerre fekszik, hetven perc az út. És az állomások? Nagyvárosi pályaudvaraink elég határozott reterátjelleggel bírnak, s az egykor polgári küllemű vidéki állomásainknak – köztük építészeti remekműveknek – is kétségbeejtő az állapotuk: korom, beszakadt ablak, gaz, kidőlt kerítés.

Jelen esetben az állam tényleg rossz gazda. Na nem azért, mert ez volna a természete. Az államellenes, ál(vagyis neo-)konzervatívokkal szemben épeszű ember arra az álláspontra helyezkedik, hogy bizonyos közjószágokat helyesebb állami kézben tartani. Az állam jelen esetben azért rossz gazda, mert őneki is rossz gazdája akadt az évek óta fennálló, horribilis politikai helyzetnek köszönhetően. Mitől volna jó gazda a tolvaj? Nem szolgáltat, hanem kénytelen-kelletlen odalök valamit. Nem munkát ad: csicskáztat, lásd a mélységesen alulfizetett vasúti dolgozókat. De persze a fejeseket vastagon kitömi pénzzel: idei távozásukkor két vezetőt sok tíz millió forintos összeggel végkielégítettek fejenként…"


Balavány György: Európa, expressz (MNO)

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tevevanegypupu
2009. október 08. 13:36
Olyan szepek voltak a Monarchia alatt a vonatok, az allomasok. Nagy szerencse es megtiszteltetes volt ha valaki vasutas lehetett. Mi lett ebbol is..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!