Egész Európát anarchiába süllyesztheti Ilaria Salis: a magyarverő nő új antifasizmust sürget
„Ez egy társadalmi és politikai kihívás. Egy európai, internacionalista kihívás” – mondta az EP-képviselő.
Bár semmi nem ösztönözte a kerékpározást, mégis többszörösére nőtt néhány év alatt a biciklisek száma Rómában. 2011-ben 0,4 százalék volt az arányuk, ez tavalyra négy százalékra emelkedett.
Többszörösére nőtt egy év alatt a kerékpárral közlekedők aránya az olasz fővárosban – jelentette az olasz sajtó. Százötven-százhetvenezer római közlekedik a hét legalább öt napján kerékpárral. 2011-ben 0,4 százalék volt az arányuk, ez tavalyra négy százalékra emelkedett. A kerékpárosok táborában a 24-65 év közöttiek minden korosztálya megtalálható. Hatalmas változásról van szó az eddig az autók, motorok és robogók uralta római utcákon annál is inkább, mivel a kerékpárral való közlekedést semmi nem ösztönözte: nem épültek kerékpárutak, nem vált biztonságosabbá a biciklisek élete – kommentálták a római lapok.
Az újságok szerint a kerékpározásnak a gazdasági válság adott szárnyakat, és mára divat is lett belőle. 2012-ben tíz százalékkal emelkedett a Rómában eladott kerékpárok száma, miközben az autópiac húsz százalékkal esett vissza az olasz fővárosban. Két évvel ezelőtt naponta hétmillió autós szállta meg Rómát, ez tavalyra ötmillióra csökkent. A Rómán kívülről munkába érkezők közül egyre többen szállnak vasútra, a városban pedig sokan autó helyett tömegközlekedési eszközöket használnak.
Számítások szerint ha egész Rómában kerékpárút-hálózatot építenének ki, hatszázezerre nőhetne a mindennapi biciklizők száma. Jelenleg a közel hárommillió lakosú Rómában 115 kilométer hosszú a kerékpárút-hálózat, miközben az alig egymilliós Torinóban 175 kilométer.