2025. január 1-től a Mathias Corvinus Collegium lesz a Mandiner tulajdonosa
Közleményben jelentette be a Mathias Corvinus Collegium, hogy 2025. januárjától az MCC lesz a Mandiner hetilap és online hírportál kiadója.
Úttörő üzleti modellt vezetett be a hazai Powerpack: új termékével nem csak a lehető legnagyobb környezettudatosságra törekszik, de az árba alapból beépít egy jótékonysági összeget, így az adományozás nem kampányszerűen és nem is marketingcélok mentén történik.
Márkus Zsolt, a Powerpack Kft. ügyvezetője volt a vendége a Trend FM Fejlődik a hazai című műsorának február 28-án.
A Powerpack fő profilja 1992-es megalakulása óta kozmetikai és háztartási vegyi anyagok csomagolása, az elmúlt esztendőben azonban már sajátmárkás termékeket is előállítanak.
A cég – a globális multik beszállítójaként – filozófiájának alappilléreként tekint a termék- és gyártástechnológiai fejlesztésekre. Ennek egyik legnagyobb eredménye volt, hogy a műanyag flakonokat, amelyek 50-60 gramm műanyagot tartalmaznak, több termék esetében papírdobozokra cserélik, a fejlesztésnek köszönhetően a gyártásban felhasznált műanyag mennyisége így a tizedére csökken. A higipack megoldás azonban nem az egyetlen, amely különlegessé teszi a Clenme.life márkanév alatt futó termékeket.
A termékcsalád kifejlesztése a cégvezető szerint határozott állásfoglalás volt a tudatos fogyasztói kultúra, a fenntarthatóság, a környezettudatosság és a charity filozófia új szintre emelése mellett. A Clenme.life háztartási és személyi higiéniai termékek fejlesztésekor többlépcsős szempontrendszert vettek alapul.
Az egyik legfontosabb kritérium a biodegradáció volt, vagyis kifejezetten ügyeltek arra, hogy termékeik gyorsan, minden károsítás nélkül tudjanak lebomlani a természetes környezetben. Ehhez az alapelvhez szorosan kapcsolódik a környezetterhelés minimalizálása: mind a gyártási folyamatban, mind a csomagolásban a lehető legkevesebb szennyezéssel dolgoznak, de arra is figyelnek, hogy ennek hatása a teljes ellátási láncra kiterjedjen. Ennek a törekvésnek hangsúlyos eleme az újrafelhasznált műanyagok alkalmazása, valamint a műanyag csomagolások cseréje papírdobozos megoldásokra.
Ahogyan Márkus Zsolt fogalmazott: az innovatív és környezettudatos megoldások csak abban az esetben érik el céljukat, ha mindeközben minőséget kínálnak a vásárlóknak. A Powerpack elsődleges célja nem a csúcskategóriás termékek előállítása, inkább az, hogy termékeik megbízható minőségben, a melléjük rendelt plusz előnyök révén váljanak vonzóvá a vásárlók számára.
A csavar a történetben tavaly véglegesedett, amikor a vállalat együttműködési megállapodást kötött a Máltai Szeretetszolgálattal egy különleges és folyamatos adománygyűjtéssel kapcsolatban. Egyedülálló módon ugyanis a termék árába eleve beleépítenek egy jótékonysági összeget, így a márka megvásárlásával a vevők azonnal a karitatív szervezetet is támogatják. Hogy mi ebben az újdonság? Az, hogy a világon egyedülálló módon ez a fajta adománygyűjtés nem marketingcélok mentén, nem reklámozva és nem kampányszerűen működik. Más cégek a jótékonysági akciókat az imázsnövelő PR-tervbe építik bele, ráadásul csak korlátozott időre (általában egy-két hónapra) vezetik be, tehát a jótékonysági kampány egyben egy meghatározott ideig tartó reklámtevékenység is. A Powerpack ezzel szemben az adományozást magába a termékbe építette bele, nem ideiglenesen, hanem végérvényesen, mindezt úgy, hogy a marketingköltségeket teljesen kiiktatták a termékek terjesztéséből, vagyis nem reklámozzák külön a karitatív tevékenységet.
„Az általunk biztosított minőségben és áraink megfizethetőségében hiszünk” – mondta Márkus Zsolt, hozzátéve: ez a fajta üzleti modell még a legrosszabb időkben, például recesszió idején is működik. Míg a gazdasági mélyrepülés időszakában mind a cégek, mind a fogyasztók azonnal csökkentik a jótékonysági célokra fordított összegeket, a Clenme.life esetében a termékeladások kisebb csökkenése ellenére is biztosított a karitatív akció folytonossága.
A vállalat a Cleanme.life megjelentetésével szinte egy időben egy külön applikációt is kifejlesztett Helpme.life néven. Ez egy olyan adománygyűjtő alkalmazás, ahol mind a támogatók, mind a támogatott szervezetek egyetlen közösségi gyűjtőtérben tudják megosztani karitatív programjaik elemeit, közösségteremtő szándékkal összekötve az adományozói folyamatokban részt vevő vállalatokat, magánszemélyeket és szervezeteket.
„Közös célunk a jövő jobbá tétele, legyen szó akár a gyermekek biztonságáról, a környezetvédelemről vagy egyszerűen a rászorulók megsegítéséről. Tevékenyen részt vállalunk ezekben a küldetésekben, a Helpme.life és Cleanme.life megszületése pedig jól példázza, hogy egy vállalkozás üzleti modelljébe is be lehet építeni jótékonysági tevékenységet” – vallja Márkus Zsolt.
Fotó: 123rf