Az egyik legfontosabb kritérium a biodegradáció volt, vagyis kifejezetten ügyeltek arra, hogy termékeik gyorsan, minden károsítás nélkül tudjanak lebomlani a természetes környezetben. Ehhez az alapelvhez szorosan kapcsolódik a környezetterhelés minimalizálása: mind a gyártási folyamatban, mind a csomagolásban a lehető legkevesebb szennyezéssel dolgoznak, de arra is figyelnek, hogy ennek hatása a teljes ellátási láncra kiterjedjen. Ennek a törekvésnek hangsúlyos eleme az újrafelhasznált műanyagok alkalmazása, valamint a műanyag csomagolások cseréje papírdobozos megoldásokra.
Ahogyan Márkus Zsolt fogalmazott: az innovatív és környezettudatos megoldások csak abban az esetben érik el céljukat, ha mindeközben minőséget kínálnak a vásárlóknak. A Powerpack elsődleges célja nem a csúcskategóriás termékek előállítása, inkább az, hogy termékeik megbízható minőségben, a melléjük rendelt plusz előnyök révén váljanak vonzóvá a vásárlók számára.
Beépített jótékonyság
A csavar a történetben tavaly véglegesedett, amikor a vállalat együttműködési megállapodást kötött a Máltai Szeretetszolgálattal egy különleges és folyamatos adománygyűjtéssel kapcsolatban. Egyedülálló módon ugyanis a termék árába eleve beleépítenek egy jótékonysági összeget, így a márka megvásárlásával a vevők azonnal a karitatív szervezetet is támogatják. Hogy mi ebben az újdonság? Az, hogy a világon egyedülálló módon ez a fajta adománygyűjtés nem marketingcélok mentén, nem reklámozva és nem kampányszerűen működik. Más cégek a jótékonysági akciókat az imázsnövelő PR-tervbe építik bele, ráadásul csak korlátozott időre (általában egy-két hónapra) vezetik be, tehát a jótékonysági kampány egyben egy meghatározott ideig tartó reklámtevékenység is. A Powerpack ezzel szemben az adományozást magába a termékbe építette bele, nem ideiglenesen, hanem végérvényesen, mindezt úgy, hogy a marketingköltségeket teljesen kiiktatták a termékek terjesztéséből, vagyis nem reklámozzák külön a karitatív tevékenységet.
„Az általunk biztosított minőségben és áraink megfizethetőségében hiszünk” – mondta Márkus Zsolt, hozzátéve: ez a fajta üzleti modell még a legrosszabb időkben, például recesszió idején is működik. Míg a gazdasági mélyrepülés időszakában mind a cégek, mind a fogyasztók azonnal csökkentik a jótékonysági célokra fordított összegeket, a Clenme.life esetében a termékeladások kisebb csökkenése ellenére is biztosított a karitatív akció folytonossága.