Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
A Stiridecluj.ro (kolozsvári hírek) hírportál szerint a magyar nyelven oktató Kolozs megyei iskolákban fejlettebb a felelősségtudat, mint a román nyelvűekben. A magyar iskolák tanárainak túlnyomó többsége beoltatta magát, ami nem mondható el a román intézményekről.
A hírportál a Kolozs megyei iskolák tanári karának a beoltottsági aránya alapján vonta le a következtetéseket. Amint közölte: a megye iskoláiban a tanárok több mint felét oltották be a koronavírus ellen. A tételes lista azonban nagy szóródást mutat. Olyan iskolák is vannak, amelyekben meghaladja a 90 százalékot a tanárok átoltottsága, és olyanok is, amelyekben alig éri el a tíz százalékot.
és a legátoltottabb tíz iskola közül hat magyar nyelven, kettő angol nyelven oktat, és csak kettő (a hatodik és a tizedik helyen álló iskola) román tannyelvű.
A rangsort a kolozsvári Apáczai Csere János Gimnázium és a Brassai Sámuel Gimnázium vezeti, amelyekben a tanárok 93 százaléka kapta meg a koronavírus elleni védőoltást. A sorban 91 százalékkal a tordai Jósika Miklós Gimnázium, és 89 százalékkal a kolozsvári János Zsigmond Unitárius Kollégium következik. Kolozs megye hét magyar tannyelvű gimnáziuma közül a legrosszabb helyen álló kolozsvári Református Kollégium is a 12. helyet foglalja el a megye iskoláinak a rangsorában. Ott a tanárok 84 százaléka kapta meg a koronavírus elleni védőoltást.
A legkisebb arányban beoltott tanári karral a szakközépiskolák, valamint az ortodox és neoprotestáns egyházi iskolák működnek Kolozs megyében.
(MTI, címlap: MTI/Kiss Gábor. Diákok a koronavírus terjedésének megelőzését szolgáló közeledési jelzések mentén haladnak a kolozsvári Apáczai Csere János Elméleti Líceum lépcsőházában a szünetben 2020. szeptember 25-én. Romániában szigorú szabályok vonatkoznak az iskolába járásra. Eszerint a különböző osztályok tanulói nem találkozhatnak a szünetekben, a nagyvárosi iskolák nagyobb létszámú osztályait lehetőség szerint két egyenlő csoportra kell osztani úgy, hogy ezek lehetőleg egymástól függetlenül látogassák az órákat.