Illegális migránsokért könyörög a kormánynál a belga ügyvédi kamara
Nem értik, miért nem dolgoztathatják őket, ha már ott vannak.
A munkaerőhiány globális probléma, ami a kisvállalkozásoktól kezdve a multinacionális vállalatokon át mindenhol komoly nehézséget okoz. Nincs ezzel másképp a Daimler Trucks North America (DTNA) sem.
– mondta John O'Leary, a vállalat vezérigazgatója.
Jelentős hiány mutatkozik az alkalmazottakból a termelés és az alkatrészgyártás területén, illetve a technikusokból is. Egy másik komoly probléma, ami lassítja a hatékonyságot, az a teherautókhoz szükséges mikrochipek hiánya. Az egyetlen szerencsés pont az ilyen típusú vállalatoknál, hogy egy multinacionális rendszer részei, így akár más földrészről is tudnak chipeket szerezni a kapcsolati tőkéjüknek köszönhetően. Ezenkívül pedig az alkatrészekhez szükséges acél és alumínium ára az egekbe szökött, így már nem csak a kapacitási lehetőségek korlátozzák a vállalatot, hanem a pénzügyi kiadások növekedése is.
Vállalati fejlődés
O’Leary 11 évig a PACCAR Inc.-nél dolgozott, majd 2000-ben éles váltással a fő rivális vállalatnál, a Daimlernél helyezkedett el. Itt üzletvezetőként végzett munkájával nagyban hozzájárult a vállalat sikereihez és piacvezető szerepéhez.
Ugyan a mostani munkaerőhiány és költségcsökkentések nagy nyomást helyeznek a vállalatra, de O’Leary úgy gondolja, hogy el fogják tudni viselni ezt a terhet. Politikai szempontból azonban folyamatosan falakba ütköznek, ugyanis míg az autóipart jelentős mértékben támogatják az Egyesült Államokban, addig a teherautó-ipart kevésbé, pedig ez is egy fontos mozgatórugója a gazdaságnak.
Ezenfelül pedig a piaci igények is folyamatosan változnak és egyre nagyobb kereslet mutatkozik az elektromos teherautók iránt. A Daimler több elektromos teherautót is kölcsönzött a dél-kaliforniai NFI Industries és a Penske Truck Leasing számára, hogy a próbaidőszak alatt a flották megismerjék, miben különböznek az akkumulátoros alternatívák a hagyományos járművektől.
– mondta John O'Leary.
A cikk szerzője Blősz Dalma.