Még a legnagyobb vállalatok is küzdenek a munkaerőhiánnyal

2021. június 28. 00:04

A munkaerőhiány globális probléma, ami a kisvállalkozásoktól kezdve a multinacionális vállalatokon át mindenhol komoly nehézséget okoz. Nincs ezzel másképp a Daimler Trucks North America (DTNA) sem.

2021. június 28. 00:04
null
A járvánnyal is nehezen tudtunk lépést tartani, nemhogy a gyorsan változó gazdasági elvárásokkal és a munkaerőhiány okozta nehézségekkel

– mondta John O'Leary, a vállalat vezérigazgatója. 

Jelentős hiány mutatkozik az alkalmazottakból a termelés és az alkatrészgyártás területén, illetve a technikusokból is. Egy másik komoly probléma, ami lassítja a hatékonyságot, az a teherautókhoz szükséges mikrochipek hiánya. Az egyetlen szerencsés pont az ilyen típusú vállalatoknál, hogy egy multinacionális rendszer részei, így akár más földrészről is tudnak chipeket szerezni a kapcsolati tőkéjüknek köszönhetően. Ezenkívül pedig az alkatrészekhez szükséges acél és alumínium ára az egekbe szökött, így már nem csak a kapacitási lehetőségek korlátozzák a vállalatot, hanem a pénzügyi kiadások növekedése is. 

Vállalati fejlődés

O’Leary 11 évig a PACCAR Inc.-nél dolgozott, majd 2000-ben éles váltással a fő rivális vállalatnál, a Daimlernél helyezkedett el. Itt üzletvezetőként végzett munkájával nagyban hozzájárult a vállalat sikereihez és piacvezető szerepéhez.

Ugyan a mostani munkaerőhiány és költségcsökkentések nagy nyomást helyeznek a vállalatra, de O’Leary úgy gondolja, hogy el fogják tudni viselni ezt a terhet. Politikai szempontból azonban folyamatosan falakba ütköznek, ugyanis míg az autóipart jelentős mértékben támogatják az Egyesült Államokban, addig a teherautó-ipart kevésbé, pedig ez is egy fontos mozgatórugója a gazdaságnak.

Ezenfelül pedig a piaci igények is folyamatosan változnak és egyre nagyobb kereslet mutatkozik az elektromos teherautók iránt. A Daimler több elektromos teherautót is kölcsönzött a dél-kaliforniai NFI Industries és a Penske Truck Leasing számára, hogy a próbaidőszak alatt a flották megismerjék, miben különböznek az akkumulátoros alternatívák a hagyományos járművektől. 

A statisztikai adatok ugyan javultak az elmúlt két évben, de a nyomás óriási mind politikai, társadalmi és technológiai oldalról is

– mondta John O'Leary.

A cikk szerzője Blősz Dalma.
 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!