A Prezi hihetetlen siker

2019. október 16. 21:18

Arra vágyok, hogy legyen számtalan ismert magyar márka.

2019. október 16. 21:18
Árvai Péter

„Azt látom, hogy nemzetközi konferenciákon használnak Prezit, ismerősi körben is előfordul, és sokan még mindig rácsodálkoznak, hogy jé, ez magyar termék.

Kíváncsi vagyok, ha csinálnánk egy globális felmérést arról, hogy mi a legismertebb magyar brand világszerte, könnyen meglehet, hogy a Prezi lenne az, éppen azért, mert az eddig készült több százmillió prezit milliárdnyi ember látta. Ez valamilyen szinten validál minket, ha végiggondoljuk, milyen piacon vagyunk: az Apple, a Microsoft és a Google a legnagyobb versenytársaink. Számtalan kis startup megpróbált belépni erre a piacra, de csak a Prezinek van komoly jelenléte a három nagy között. Szerintem ez hihetetlen siker. (...)

Ez tudás, vagy inkább mindset, gondolkodásmód kérdése?

Ha megvan a mindset, akkor a tudást könnyebb elérni. Sokszor elmeséltem már, hogy milyen különbséget látok a svéd és a magyar gazdaság között, mert én ott születtem és ott nőttem fel. A svéd gazdaság nagyon nyílt és exportorientált, és minden gyerek tudja, hogy azért van jólét, mert olyan dolgokat csinálnak, ami kell a világnak. Ez lehet a Volvo, az IKEA vagy az Abba, és anélkül is látja mindenki az összefüggést, hogy ez ki lenne ez mondva. Magyarországon ebből a szempontból nem élünk a lehetőségekkel. Jó, hogy van egy kis startup közeg, de igazából arra vágyok, hogy legyen számtalan ismert magyar márka, amelyek ugyanezt tudják hitelesen elmondani, és visszafektetnek pénzt a társadalomba, akár oktatással vagy a sokszínűség támogatásával. Erre nagy szükségünk van, hogy megváltozzon a kép arról, mit jelent vállalkozni. Változnak a dolgok, de társadalmi szinten lassan. Azon is sok múlik, hogy az összes cég miként viselkedik, lehet ebben előre menni, hátra is.

Mitől lett ismert márka a Prezi?

Csak a termék miatt. Itt Magyarországon belevonódtunk egy csomó társadalmi projektbe, de külföldön nem annyira. Olyan dolgot kell gyártani, ami kell az embereknek. Abban biztos vagyok, hogy a kreativitás az országban van, az IT-szektoron belül a magyar fejlesztők világszintűek.

Abban van még kevés a tapasztalatunk és a mindsetünk, hogy miként lehet hosszú távon építeni értékalapú cégeket. A legtöbb embernek ez még távoli, absztrakt gondolat sajnos, de gondoljunk bele, hogy mekkora lehetőség nekünk, Magyarországnak, ha elkezdünk erre fókuszálni, és többet tenni azért, hogy ez tudás itt is meglegyen.”

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 62 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
VakzKommondor
2019. december 18. 23:41
Sajnos az itteni hozzászólasokból átadó bődületes sötétség a bizonyíték , hogy amit mond az egy lehetetlen vágyálom. Amíg ilyrn ostoba gyűlölködő és tudatlan réteget termel ki az oktatási rendszer addig marad a lenyúlt eus pénz a szar foci és a migráncs híradó
írmag
2019. december 05. 12:40
Ha jól látom, bemutatják az ilyen bőrt még nem húztak le rólad, progresszív illúziót.
Bástyaelvtárs
2019. november 20. 21:09
ez a sok fideszbérenc suttyó analógok egy digitális világban. A világnézetük és innovációs szemléletük leragadt jó esetben a 20. században, de sokszor 19-sz-i. Az ideológia is amihez ordítva ragaszkodnak... Ha ezeken múlna akkor Mo. a múltban élne sértett világfájdalommal, múlt századi oktatási rendszerrel és tananyaggal. Az IT és az online marketing terén az ismereteink 2-3 év alatt elavulnak úgy felpörgött a világ. Aki elmarad lemarad. Akiknek a preziről - az egyik legsikeresebb , leginnovatívabb magyar brandról - az jut eszébe, h mocskos zsidók és háttérhatalom azokkal nem lehet mit kezdeni. A lényeg, h gyerekeket ne engedjünk a közelükbe....
zenitaph
2019. november 20. 21:08
Átfutva a mandiner kommentszekcioját ezt tudtam meg a prezirol: a prézli egy olyan szamitogepes valami amit senki sem ismer, senki sem használ, legfeljebb a 7.keruletben tudják hogy mi az, de már ott is eljárt felette az ido, hiszen jopofa de semmilyen hozzaadott erteket nem ad. Ellenben a prezi cég zsido spekulánstokét gyarapitja, es párhuzamos tarsadalmat epit altala a hatterhatalom, amit az is mutat h az index sikeresnek konyveli el. Az Arvairol annyit erdemes tudni, hogy egy buzizsidrak, akinek valamiert magyar neve van. Köszönöm, h felnyitottatok a szememet, eddig azt hittem hogy a prezi egy világhiru magyar startup meno termekkel es olyan ugyvezetovel akinek a hazai átlag vállalkozsonál tobb tapasztalata van a nemzetkozi cegvezezesrol es brandépitésrol, amire esetleg erdemes lehet odafigyelni. Sotetben éltem, most már látok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!