Verhetetlen a Tesco a magyarországi kereskedelmi láncok között

2018. június 04. 22:14

Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, csaknem 809 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal – közölte a Trade magazin hétfőn az MTI-vel.

2018. június 04. 22:14
null

A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott; a Coop 604 milliárd, a Spar 562,5 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2017-ben.

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban ismét a CBA a negyedik, 508 milliárd forintos bruttó forgalommal. Változás is történt a listán, a Lidl 450 milliárd forintos bruttó bevétellel az ötödik lett tavaly a 2016-os hatodik pozíció után. A diszkontlánc a Reált előzte meg, amely bruttó 398 milliárd forintos forgalmával a hatodik helyen végzett. Az Auchan 363,5 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 260 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 208 milliárddal a kilencedik. A DM 93,9 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 78,4 milliárddal ismét a tizenegyedik lett. A toplistán összességében minden lánc növelni tudta bevételét az előző évihez képest.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben kiemelte: az FMCG-szektor egésze jól teljesített, köszönhetően a fogyasztás emelkedésének, a bizalmi index kimagasló értékének, a növekvő béreknek és a munkanélküliség csökkenésének.

Értékelése szerint ugyanakkor a munkaerőhiány egyre súlyosabb, amelyre a technológiai fejlesztések nem mindenhol és nem minden cég számára nyújtanak jövőbeli megoldást. A törvényi előírások mellett a munkaerőhiány is nagymértékű béremelést kívánt meg a cégektől tavaly, és ez az elvárás nehéz helyzetet teremtett a kisebb cégeknél, a kevés alkalmazottal dolgozó kisboltok esetében. Hozzátette azonban azt is, hogy bár a kisboltok száma tovább csökkent, az egy boltra vetített forgalmuk viszont nőtt.

A közlemény szerint a fogyasztók oldaláról jellemző volt tavaly a prémium márkák iránti kereslet növekedése és az egészséges életmódra való még fokozottabb figyelem, amely az innovációk egyik fő motorja. 

(MTI)

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
__Y__
2018. június 13. 11:53
Ez egy általános tévhit, amit az antigolbalista lmp szintjén lévő elvakultak terjesztenek. Valójában az élelmiszerek többsége a Tesco-ban pont ugyanaz, ugyanabban a kiszerelésben, mint ami a Spar-ban, a Cba-ban , vagy a sarki kis Abc-ben is megtalálható. A pékáruk minősége pedig nem az üzletlánc márkáján múlik, hanem az adott üzleteken belüli dolgozókon és körülményeken.
fakutya Bobber
2018. június 09. 02:42
A tesó vásárlóinak zöme már ránézésre is igénytelen proli, akinek nem számit a minőség, mert sose találkozott olyannal. Ma már azért van mi közül választani.
Greffiti
2018. június 06. 11:55
A Tesco például nem árul élelmiszert, hanem ezen a néven mérgező egérszaros szemetet.
qwrtzq
2018. június 06. 11:55
nem a vásárlók hibája, hogy a rendszerváltás idején engedték, hogy néhány multi lefölözze a teljes magyar kiskereskedelmet mert majd biztos a vevők érdekeit nézik...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!