a kommunizmus bukása után még inkább hajlamossá vált arra, hogy bármit elhiggyen, amit Londonból vagy Washingonból mondanak
– véli a híres közgazdász.
A nyugati médiamonopólium aranykora azonban megszakadt, amikor más országokban is rájöttek, hogy a globalizáció és az internet olyan globális teret hozott létre, amelyben a korábbiaknál sokkal egyszerűbben válhat globálissá egy médium. Innentől kezdve már spanyol vagy éppen arab műsorokat is lehetett készíteni, amelyek az egész világon fogyaszthatókká váltak. Elsőként az Al Jazeera döntötte meg a nyugati monopóliumot: a közel-keletről való gondolkodást és narratívát ekkor már nem csak a nyugati média diktálta.
Milanovic szerint a harmadik szakaszban a török, az orosz és a kínai televíziók is beléptek a globális térbe. Sőt, immár globális televíziós sorozatokat kezdtek gyártani a feltörekvő országok, rendkívüli sikerrel. Ennek eredményeként az USA és az Egyesült Királyság telenovellái szinte teljesen kiszorultak egyes nemzeti piacokról. Így a közel-keleti és balkáni nézőket például már török sorozatok szórakoztatják.
A végső és negyedik médiapiaci szakasz egy rendkívüli fordulatot hozott. A feltörekvő médiumok már nem elégedtek meg azzal, hogy otthonról kiszorították a nyugati versenytársakat. Elhatározták, hogy belépnek a nyugati piacokra is. Az Al-Jazeera, a Russia Today vagy a CCTV angol (majd spanyol, francia és más) nyelvű műsorokkal célozta meg immár az angolszász közönséget.